Kraftig vekst for hurtigmaten

Den strålende sommeren har bremset volumnedgangen, men det er fortsatt pris om driver veksten. Unntaket er kategorien gatekjøkken/fast food, som har hatt en volumvekst på nesten 20 prosent.

Joao Barcelos | iStock (illustrasjonsfoto) Hurtigmaten er unntaket i conveniencemarkedet, der vokser også volumet, ikke bare prisene.
Hurtigmaten er unntaket i conveniencemarkedet, der vokser også volumet, ikke bare prisene.
Publisert

Hege Witsø-Bjølmer er kommersiell direktør i Tradesolution AS. Eierskapet er delt 50/50 mellom Dagligvareleverandørenes Forening (DLF) og handelen (NorgesGruppen, Coop Norge, Norsk Butikkdrift og Rema Distribusjon). Hovedmålet er effektivisering og standardisering i bransjen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS