Hotell
90 nye carlson rezidor-hoteller i 2012
Under Carlson Rezidor Hotel Groups Global Business Conference på Bahamas, presenterte selskapet at det har passert flere milepæler i sin strategi ”Ambition 2015.” Det er innen følgende områder selskapet har gjort størst fremskritt:- Fornyelse og ekspansjon av varemerket Radisson, økning gjennom lojalitetsprogrammet Club Carlson, som nå har åtte millioner medlemmer og økt hotellportefølje, som nå består av flere enn 1300 hoteller. Gruppen forventer å åpne 90 hoteller med flere enn 15.000 rom i 2012.– Vi er allerede på god vei for å nå våre mål, kun to år etter at vi lanserte ”Ambition 2015”. Vi fortsetter vårt arbeid i 2012 og vil presentere flere spennende nyheter innenfor våre prioriterte områder, sier president og CEO i Carlson, (bildet).– Carlson Rezidor er rangert som en av verdens ti største hotellkjeder. Sammen kan vi utvikle våre varemerker og fokusere på aktiviteter som vil øke de globale inntektene, sier konsernsjefen i Rezidor, .I 2011 skrev selskapet kontrakt på ytterligere 84 nye hoteller med tilsammen 16.600 rom, noe som er det høyeste antallet de siste tre årene. Gruppen har totalt 1319 hoteller i drift eller under utviklingVed utgangen av 2011 var det 208.500 rom, mot 202.000 rom ved utgangen av 2010 og 197.000 rom i slutten av 2009. Dette til tross for at 15.000 rom er blitt fjernet de siste to årene.Radisson Blu har åpnet sitt første hotell i USA, Radisson Blu Aqua Hotel i Chicago.Ytterligere ett Radisson Blu er under bygging ved Mall of America i Minneapolis. Hotellet åpner våren 2013.Utvidelse av porteføljen i Asia og Stillehavet med ett hotell i 2010, til 29 hoteller i utgangen av 2011.Antallet Radisson Blu-hoteller som er i drift økte fra 192 i utgangen av 2010 til 229 i utgangen av 2011. I løpet av 2012 vil flere enn 30 nye Radisson Blu-hotell åpnes.25 prosent av Radisson-hotellene i USA og Canada har gjennomgått såkalte ”Property Improvement Plans” (PIP’s), mot tilsvarende fire prosent i 2010.Tidligere indikasjoner på hotellenes prestasjoner etter utførte renoveringer viser en økning på Revenue Generation Index (RGI.)Stay Night Automated Pricing (SNAP), Carlson Rezidors system for optimaliseringen av inntekter, ble lansert globalt i 2011. Ved utgangen av 2011 benyttet 87 prosent av alle hotellkjeder SNAP. Hoteller som bruker SNAP ser en trinnvis forbedring i RevPAR med et gjennomsnitt på 4 prosent.
Hubert JolyKurt RitterRadisson BluRadissonCountry Inns & Suites by Carlson
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP