Hotell

Britiske konkurransemyndigheter ser nærmere på ota'ene

Publisert Sist oppdatert
Hotellbookingssites inkludert Trivago og , skal undersøkes av britiske konkurransemyndigheter på grunn av informasjonen de gir kundene. (CMA) er bekymret for bruken av visse salgsmetoder, rabatter og hvordan hotellene rangeres i søkeresultatene.Rundt 70% av briter på jakt etter hotell brukte disse søkemotorene ifjor.- Nettstedene må gi kundene informasjon som er klar, nøyaktig og presentert på en måte som gjør det mulig for dem å velge det som er best. Men vi er bekymret for at dette ikke skjer og at informasjonen på nettstedene i virkeligheten kan gjøre det vanskelig for folk å gjøre riktig valg, sier sjefen for CMA, .Denne delen av markedet er dominert av de amerikanske gigantene , som eier , og som eier og
Expedia,Booking.comThe Competition and Markets AuthorityAndrea CoscelliPriceline GroupBooking.com, Kayak og AgodaExpedia,Hotels.comTrivago.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS