Hotell

Comfort-kampanje for bærekraft inn i tripadvisor trappes opp

Publisert Sist oppdatert
Comfort Hotels har startet kampanjen for å få verdens største reisenettsted, TripAdvisor, til å inkludere bærekraft som standard vurderingskriterium for hoteller. Etter påske skal kampanjen trappes opp.- Vi startet denne kampanjen som en hyggelig oppfordring til TripAdvisor, et selskap vi i Nordic Choice setter stor pris på. Det er nesten ikke noe nettsted våre hoteller bruker mer tid på enn nettopp TripAdvisor. Vi jubler over positive omtaler, mens negative omtaler er en pådriver til å ta et ekstra tak. TripAdvisor har vanvittig mye å si for oss, og vi ønsker med DearTripAdvisor å bruke TripAdvisors enorme makt til noe positivt, sier , driftsdirektør i Comfort Xpress ).- Den umiddelbare responsen fra TripAdvisor var at vi skulle stoppe kampanjen, de mener at de allerede har tiltak som oppnår det samme. De har et bærekraft- og miljøprogram som kalles , der hoteller kan søke om å få være med. Dette programmet er en god start, men utfordringen er at ikke mange nok hoteller er med. Per idag er kun 0,8% av alle hotellene på TripAdvisor med. Der GreenLeaders er en god markedsføringsmulighet for hoteller som allerede tar bærekraft på alvor, ønsker vi med DearTripAdvisor å sette bærekraft på agendaen for hoteller over hele verden. Det er først da vår bransje kan bidra til en reell og universell endring for miljøet.Når alle hotellene blir vurdert på bærekraft, i tillegg til pris, beliggenhet og alle de andre kriteriene, vil hoteller over hele verden måtte gjennomføre bærekraftige tiltak og fortelle sine gjester om disse, for å ikke falle ned på TripAdvisors lister.Vi tror dette er mulig å få til, særlig på bakgrunn av den massive responsen initiativet har fått. Det viktige er at vår bransje ikke skal være en del av problemene verden står overfor, men kanskje kan bli en del av løsningen.Responsen fra kolleger i bransjen har vært vanvittig god, svært mange synes dette er en riktig vei å gå for vår bransje. Om vi står samlet kan vi kanskje sette vårt preg på hvordan hoteller bookes i hele verden og gjøre en forskjell for miljøet. Vi er avhengig av at våre kjære kolleger i Scandic, Thon, First og de andre kjedene også støtter initiativet, det ville gjøre oss stolte hvis vi fikk til dette sammen. Så langt har over 80.000 sett videoen på YouTube og underskriftslisten for de som støtter øker for hver dag. Etter påske skal vi bli litt mer aktive med kampanjen og besøke reiselivsbedrifter, og etterhvert også involvere politikere og miljøorganisasjoner, avslutter Simen Vinge.
Dear TripAdvisorSimen Vinge(bildetGreen LeadersLes hele artikkelen i HRR nr.2

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS