De internasjonale hotellkjedene tenker nytt på renhold og hygiene
HANS KRISTIANSEN HANS KRISTIANSEN
PublisertSist oppdatert
Annonse
Hiltons Cleanstay-program har identifisert 10 områder som krever ekstra rengjøring på gjesterommene.
De store, internasjonale hotellselskapene gikk igang med mottiltak imot covid-19 så snart pandemien var et faktum og har etterhvert kraftig oppgradert sine protokoller på rengjøring. For eksempel har de fleste hotellene innført begrensninger på hvor mange som kan kjøre heis samtidig, og hvor ofte heisknappene skal desinfiseres. Smarttelefonen blir enda viktigere for hotellgjester fremover. Hotellenes apper kan gjøre det mulig for gjestene å velge rom, sjekke inn og åpne døren til rommet, alt uten å være i kontakt med hotellets ansatte.
Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.
Nylige artikler
Budsjettkuttet vil få store konsekvenser for Innovasjon Norges reiselivssatsing
Strawberry og CapMan forlenger leiekontrakter og planlegger tre totalrenoveringer
Fyllingsgrad-rekord for Norwegian konsernet i november
Ekstraordinær vekst for lokalmat innen storhusholdning
Klassisk Bordeaux til god pris
Mest leste artikler
Opplev verdens beste vingård: Norskeide Vik i Chile
Skatteetaten intensiverer kontroller av serveringssteder i julebordsesongen
Dramatisk budsjettkutt truer norsk reiseliv og markedsføring
Malling kjøper Hotelia: Blir ledende hotellrådgiver i Norden
Innovasjon Norge kuttes: Norsk reiseliv mister 100 millioner