Hotell
Derfor er thon hotel rosenkrantz blitt en suksess
Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo åpnet sine dører for gjestene for bare et halvt år siden. På disse få månedene har hotellet greid å innta en solid posisjon blant byens ledende hoteller og gjestene gir overstrømmende tilbakemeldinger.Vi spør hotellets direktør, (bildet), hva de har gjort siden de har truffet markedet så godt.- De første månedene har vært over all forventning og vi ligger godt over budsjettmålene. Målet var å bli det mest foretrukne hotellet for norske forretningsreisende, men vi ser at innholdet i konseptet vårt gjør at mange forretningsreisende kommer tilbake og bor hos oss i helgene også, med familie. I tillegg får vi også veldig mange fritidsreisende og er blitt store når det gjelder utenlandske gjester. Det siste tror jeg er et resultat av at vi ligger så høyt oppe på TripAdvisor. Jeg svarer absolutt alle som kommer med tilbakemeldinger til oss på TripAdvisor. Jeg tror det er viktig å svare raskt på sosiale medier, folk forventer også svar selv om de kommer med positive tilbakemeldinger. Før vi åpnet satte vi som mål at vi skulle være et av Oslos fem beste hoteller på TripAdvisor før jul, da vi kom til jul var vi blitt nummer to. 8.januar rykket vi opp som nummer 1.Det er særlig serviceinnstillingen og frokosten gjestene gir positive tilbakemeldinger på. Alle våre ansatte er begeistret for det produktet vi har å tilby gjestene, de har godt humør og trives i jobben, det merker gjestene.- Vi har rundt 70% norske og resten utenlandske gjester. Weekendtrafikken er blitt overraskende god, nesten dobbelt så mye som vi hadde trodd, så helgene står for rundt 40% av trafikken. Ved å ligge i toppen på TripAdvisor får vi mye større oppmerksomhet blant publikum og derav flere gjester.Mange har vært nysgjerrige på produktet vårt og har prøv å bo hos oss, de har likt hotellet og har kommet tilbake, noen har også inngått bedriftsavtaler med oss etterpå.- Innbookingen ser veldig bra ut, den er faktisk over all forventning. Men vi må være på ballen hver eneste dag, vi skal ta godt vare på hver eneste gjest, hvis vi skal holde oss på toppen nytter det ikke å hvile.Som en ny aktør i markedet er det vanlig at man blør litt ekstra i ferieperioder, vinterferie, påskeferie, etc., men vi er blitt tatt såpass godt imot i markedet at vi har ligget blant toppen av Oslo-hotellene i RevPAR også i disse periodene. Vi har også fått inn godt med bestillinger for sommerferien, både fra norske og utenlandske gjester. Vi ser veldig lyst på månedene fremover og får svært mange positive tilbakemeldinger for tiden.
Lars Petter MathisenHvem er gjestene?Hvordan ser innbookingen ut fremover?Les hele artikkelen i HRR nr.3
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP