Hotell

Europeisk reiseliv med "book direkte" kampanje

Publisert Sist oppdatert
HOTREC, den europeiske paraplyorganisasjonen for hoteller, restauranter og kaféer, lanserer i disse dager kampanjen «». Målet med kampanjen er å øke bevisstheten rundt mulighetene som ligger i direktebooking. er en av mange europeiske reiselivsorganisasjoner som slutter opp om kampanjen.– Dagens reisende kan organisere og bestille overnatting på mange måter. De ulike distribusjons- og bookingkanalene har sine fordeler og ulemper for både forbrukere og tilbydere. Vårt budskap er at å booke direkte også har sine fordeler, sier NHO Reiseliv-direktør .På den ene siden er tanken å bevisstgjøre forbrukere rundt fordelene ved direktebooking, blant annet knyttet til direktekontakt med tjenesteleverandør, realtidsinformasjon om ledige rom og spesialtilbud. På den andre siden er målet å få hoteller, restauranter og andre reiselivsbedrifter til å reflektere over hvordan de kan tjene på direktebooking.Kampanjen dreier seg ikke om å lansere en ny bookingplattform.– Det overordnede målet med kampanjen er å fremme direktebooking som idé, sier NHO Reiseliv-sjefen.Hoteller, restauranter og andre reiselivsbedrifter som ønsker å delta i kampanjen, kan laste ned en gratis logo på sitt språk fra HOTRECs nettsider. Via en nettbutikk på samme nettside, er det også mulig å kjøpe klistremerker, dørhengere, notatblokker, flagg og annet reklamemateriell.
Book direkteNHO ReiselivKristin Krohn Devold

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS