"Festen" fortsetter for hotellene
Den langvarige trenden med økte rompriser og vekst i antall solgte rom ser ikke ut til å ende. Oktober ble nok en jubelmåned for norske hoteller, i alle fall sett i stort når det gjelder losjiomsetning. Det viser de foreløpige tallene fra Benchmarking Alliance.
Når det i overskriften står anførselstegn rundt festen, er
det fordi lønnsomhet for hotellbransjen ikke bare dreier seg om rompris og
rombelegg. Kostnadsnivået har økt svært kraftig og en rekke andre utfordringer
står nærmest i kø for næringen. Og selv om heller ikke alle de norske
hotellmarkedene oppnådde økning på topplinjen i oktober, ble det store bildet
der svært solid.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP
Nylige artikler
Scandic Norge tildeles LINs inkluderingspris
Nord-Norge skaper mest verdi innen reiseliv per innbygger
SAS setter opp flere avganger og større fly foran fotball-VM
Geir-Rune Larsen er vinner av Ingrid Espelid Hovigs matkulturpris 2025
Må jeg tipse?
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Hvordan KI revolusjonerer hotellbransjen: Effektivitet og personalisering
RevPAR-utvikling for Oslo-hotellene: En analyse av november 2025
Hvordan Norge kan bli et bærekraftig reisemål året rundt
Classic Norway Hotels: Årets bedrift 2025 og suksesshistorie i hotellbransjen