Hotell

Fortsatt villedende salgsmetoder hos booking.com

Publisert Sist oppdatert
Store OTA’er, som , har ikke rettet seg etter pålegg fra britiske konkurransemyndigheter, (CMA), og fortsetter med å villede konsumentene med press-salgsteknikk, ifølge forbrukernettstedet .CMA har tidligere bedt OTA’ene slutte med villedende rabattopplysninger, press-salg og skjulte avgifter. De har konkludert med at praksisen med å gi feilaktig inntrykk av et roms/hotells popularitet og at de ikke oppgir alle omkostninger i utgangspunktet, innebærer et potensielt brudd på forbrukerlovgivningen. og hadde fått frist til 1.september med å forandre salgsmetodene.Which?Travel har nå sjekket OTA’ene og funnet at hos Booking.com ga kun fem av 10 opplysninger om ”” et riktig bilde av hva som fantes av tilgjengelige rom. Which?Travel sier at de fem andre OTA’ene, som CMA ga pålegg, har forandret opplegget. For eksempel opplyser Agoda nå isteden ”Booking.comCompetition and Markets AuthorityWhich?TravelExpedia, Booking.com,Agoda, Hotels.com, EbookersTrivagoOnly one room left on our siteWe only have one left at this price”.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS