Hotell

Grand skal nå få et skikkelig løft

Publisert Sist oppdatert
Grand Hotel i Oslo, som kanskje er Norges best kjente hotell, skal nå få et løft opp i en ny divisjon. Hotellet er igang med en stor renovering til NOK 140 millioner. Det er allerede skjedd mye bak kulissene og fra 22.desember til 4.januar stenger hotellet for å bygge om lobbyen, bl.a. med nytt gulv.- Vi skal skape en enhetlig design på hele Grand, det meste av hotellet vil bli berørt. Hotellet skal bli mer levende og pulserende, sier adm. dir. .- Lobbyen blir utvidet med barområde og sittegrupper, der man kan få en forfriskning både tidlig og sent. Den store resepsjonsdisken blir fjernet. Palmen skal også bli mer bar, men fortsatt også være restaurant. Limelight Bar skal integreres i lobbyområdet. Hele lobbyområdet vil fremstå i ny drakt, det blir store forandringer i farver og materialer. Førsteinntrykket gjestene får kommer til å endre seg dramatisk. Det blir fokus på sanslige opplevelser, det du ser, hører og lukter. Vi ønsker at dette skal bli et møtested både for hotellets gjester og Oslos beboere, et sted for såkalt "chill-out".Alle rom som trenger oppgradering skal få det, ialt rundt 140 rom av 292. Mange av de minste rommene forsvinner, vi får færre enkeltrom og flere større rom. Det vil bli en mer enhetlig stil på rommene etter renoveringen. Vi har ikke vært helt fornøyd med endel av rommene, men nå blir det altså et løft.Etoile skal bli Oslos beste takterrasse-bar, så den blir renovert. Her er det fantastisk utsikt, og Etoile er også idag svært populær og går bra. Vi ser for oss at dette blir et sted med litt trykk. Bankettavdelingen skal renoveres til sommeren.Mange har kontaktet oss med idéer og forslag til hva som skal skje i Grand Café. Det setter vi stor pris på, og det skjer nok noe i løpet av 2016, vi snakker jo om noen av de best beliggende lokalene i Oslo, sier Fredrikke Næss.- Nå blir det et halvt år med store forandringer, høsten 2016 kommer Grand Hotel til å fremstå som sterkt fornyet. Vi holder åpent hele tiden, men med noe redusert drift i første kvartal.Etter en konkurranse, engasjert vi to designerfirmaer, , et svensk firma, tar seg av rommene, mens det spanske interiørarkitektfirmaet har ansvar for lobby og fellesarealer. Alt skjer naturligvis i tett samarbeide mellom gårdeier , operatøren og hotellet.Vi er overbevist om at helheten på Grand blir ivaretatt med denne renoveringen og at vi blir istand til å gi en bedre hotellopplevelse. Hotellet vil nå få et skikkelig løft. Grand har vært veldig tradisjonelt og det samme i mange år, vi ønsker nå å gi gjestene en ny opplevelse som skaper litt energi. Vi ønsker ikke å være så forutsigbare på alt fra mat til musikkvalg. Vi ønsker også å appellere til et yngre publikum. Men selv om vi fornyer oss, beholder vi fokus på det som er bra med Grand, vi skal ikke rebrande hotellet, avslutter Fredrikke Næss.
Fredrikke NæssEye InteriorGCAEiendomssparPandox

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS