Hotell

Hilton - verdens mest verdifulle hotellvaremerke

Publisert Sist oppdatert
Den samlede verdien av alle varemerker er nå anslått til $14,7 milliarder (NOK 130 milliarder). Hilton har dermed øket ledelsen som verdens mest verdifulle hotellvaremerke. Den totale verdien av alle Hiltons varemerker har nå passert s, ifølge rapporten fra det uavhengige konsulentselskapet , som er spesialister på taksering av varemerker.Rapporten fant at Hiltons merkevareverdi er økt med 17% det siste året, til $ 7,4 milliarder (NOK 66 milliarder). Dette skyldes i første rekke sterk omsetningsøkning.Marriott derimot må se sitt varemerke gå ned 8% i verdi til $ 5 milliarder (NOK 44 milliarder), og merkevarestyrken er redusert fra AAA til AA+. Brand Finance sier Marriott har hatt mange utfordringer på det nord-amerikanske marked, fra hacker-skandalen, til problemer med lojalitetsprogrammet.Den samlede verdi av Hiltons varemerker er nå anslått til $ 14,7 milliarder, mot Marriotts $ 12,9 milliarder (NOK 115 milliarder).Både Hilton og Marriott ligger godt foran nummer tre av hotellvaremerkene, , med en markedsverdi på $ 7,3 milliarder (NOK 65 milliarder), ned 8% fra ifjor.Hilton Worldwide HoldingsMarriottBrand FinanceWyndham

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS