Hotell

Hotel continental i toppform

Publisert Sist oppdatert
2014 var det store renoveringsåret for Hotel Continental, likevel greide de å holde hotellet åpent i 10 1/2 måned. 66 av de 155 rommene er blitt fullstendig renovert og møte- og eventavdelingen på 1600 kvm har fått et stort løft. Det er også lagt ned mye penger "bak kulissene" i rør, kabler og bygningsmessige forbedringer, som gjestene ikke ser. Den siste renoveringen var budsjettert til NOK 150 millioner, siden 2010 har eierne investert NOK 400 millioner i eiendommen. Den siste renoveringen er signert det engelske interiørarkitektfirmaet , som har erfaring fra lignende oppdrag for en rekke kjente, internasjonale hoteller.Resultatet er blitt meget bra, her har man beholdt det beste, samtidig som endel moderne elementer er tatt inn. Continental er blitt enda mer elegant og hevder seg godt i øvre sjikt av internasjonale kvalitetshoteller.- Vi er veldig stolte av Continental slik det fremstår idag, alle synes det er ekstra morsomt å vise frem hotellet når det nå er ferdig. Det er veldig krevende å drifte et hotell i en ombyggingsprosess og det har ikke vært enkelt for våre medarbeidere. Stuepikene har hatt en stor utfordring med byggestøv, manglende lagerplass og heiser ute av drift. Resepsjonen måtte følge alle gjester opp til rommet, fordi vi kun hadde én heis, etc. Jeg er virkelig stolt over den innsatsen våre medarbeidere har lagt ned. Det er når det er litt motgang man får testet folk, og det har ikke vært mye sutring. De har brettet opp ermene og stått på i mange måneder, sier Hotel Continentals direktør, Det er blitt mer konkurranse i toppen av hotellmarkedet i Oslo også, der Continental har hatt en dominerende posisjon i mange år.- 2015 ser lovende ut. Særlig når det gjelder events ser det bra ut, og slike arrangementer får vi også svært gode tilbakemeldinger på. Det gjelder presentasjoner, fester og kick-off's, men også alle typer møter. Gjestene er meget godt fornøyd med lokalene og maten, og de kommer tilbake. Vi vet jo at konferansemarkedet er stramt for tiden, men vi må gjøre noe med det vi kan gjøre noe med, nemlig å levere et topp produkt. Vi har god etterspørsel på konferansesiden og synes selv vi har Oslos flotteste konferansesenter, sier Karin E. Holme.
RPW DesignKarin E. Holme.- 2015 ser lovende utLes hele artikkelen i HRR nr.1

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS