Hotell
Hotellfolk ønsker samarbeid med forbrukernettsteder
- Hotellklassifiseringssystemer organisert av myndighetene vil dø ut fordi forbrukerne foretrekker nettsteder der gjestene selv kan gi feedback om hotelloppholdet. Det uttalte nettstedet TripAdvisors , på den første HSMAI-konferansen i London denne uken. Flere hotellbransjefolk mente derimot at et offisielt klassifiseringssystem er nødvendig ved siden av forbruker-nettstedene, siden disse kan være unøyaktige.På konferansen tok ledende reisebransjefolk til orde for større samarbeid mellom hotellene og forbruker-nettsteder, som for eksempel TripAdvisor, for å gi publikum bedre tilbakemeldinger.Hotelleksperten og forfatteren , svarte med å oppfordre hotellene til å ta hensyn til de stadig økende tilbakemeldinger fra gjester på nettet med å være aktive og oppklare feil. Britiske Q Hotels, som var representert i panelet, opplyste at de allerede hadde innført ”response to TripAdvisor” som del av sin markedsstrategi.- Siden vi kommer fra et land som aldri har hatt noe offisielt klassifiseringssystem, ser vi ikke noe behov for et slikt myndighets-støttet system. Men nettet kan være truende for hotellene og denne frykten må vi forholde oss til, sa , direktør for Revenue Management i Thon Hotels, som også satt i panelet på konferansen.- HSMAIs første konferanse i London samlet noen av de fremste personene innen hotell- og reisebransjen fra hele Europa, noe som førte til en spennende og utbytterik debatt om britisk hotellklassifisering, sier , President og CEO for HSMAI Europe.
Guillaume ThevenotDaniel Edward CraigJorunn SvidalIngunn Hofseth
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP