Hotell
Hotellkjedene står fortsatt svakt i europa – men vokser
23.000 nye hotellrom blir åpnet av hotellkjedene i Europa i 2011, 1,6% flere enn ifjor, ifølge statistikk fra MKG Hospitality. Dette er lavere tall enn vanlig, som følge av at få prosjekter ble igangsatt i de par siste årene.Den største veksten iår kommer i budsjett- og økonomi-segmentene, med h.h.v. 3918 rom (+4,1%) og 7756 rom (+3,2%). øker mest med 58 nye hoteller (35 hoteller og 3700 rom er under bygging). Kjeden er i rute med sitt ambisiøse program om å komme opp i 1100 hoteller og 100.000 rom innen 2025. og øker også sterkt.- Veksten for hotellkjedene er fortsatt ganske begrenset sammenlignet med potensialet i Europa. Kjedepenetrasjonsraten er bare 27,2%, sammenlignet med for eksempel 71,1% i Nord-Amerika, så vi kan forvente å se langt større vekst fra kjente varemerker, sier , utviklingsdirektør i MKG Hospitality. har nesten tre ganger så mange rom som sin nærmeste rival, de nærmer seg nå 250.000 rom. 34 nye All Season-hoteller og utviklingen av Etap Hotel hjelper Accor til å holde på forspranget. Carlson Europe/Rezidor tar et stort steg oppover med 19 nye hoteller og en 10,7% økning i antall rom.
TravelodgeBest Western, Etap Hotel, B&BPremier InnVanguelis PanayotisAccor
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP