Hotell

Kraftig kvalitetshevning for grand hotel

Publisert Sist oppdatert
Direktøren på Grand Hotel i Oslo, , er stolt over resultatet av den store renoveringen som nå er ferdig. Huseieren, , hadde budsjettert renoveringen til rundt NOK 160 millioner, pluss endel millioner i kunstnerisk utsmykning. - Jeg synes vi har fått mye for pengene og er godt fornøyd med sluttresultatet. Det har vært en effektiv renoveringsprosess og jeg tror pengene er blitt brukt godt, sier .Det første som slår en er den vakre og stilige lobbyen, verdig et eksklusivt internasjonalt hotell. Veggen til er åpnet og gjør at Palmen blir mer integrert i lobbyen. Vis a vis hovedinngangen er det kommet en hyperelegant bar med sittegrupper, kalt I tillegg til lobbyområdet og salongene, er det vel Rococcosalen som gjør størst inntrykk. Den har nå fått elegante blåfarver og resultatet er utrolig flott. Himlingen er blitt dekorert med engler og fredsduer, inspirert av maleriene som var i salen tidligere. Lysekronene er fra italienske Murano, det er også den flotte lysekronen i Palmen. Speilsalen er også fornyet, den har lavere takhøyde enn Rococcosalen og er derfor holdt i lysere farver.Grand hadde 292 rom da renoveringen startet, nå er det 273. Interiøret er holdt i elegante, tidløse farver, som appellerer like mye til menn som til kvinner.I tilknytning til SPA-avdelingen er det kommet et nytt, stort treningsstudio, som allerede er blitt svært populært blant gjestene. Baren i toppetasjen er relansert som , dette er en takterrassebar som serverer drinker, cocktails og småretter, mens man kan nyte flott panoramautsikt over Oslo. Det som tidligere var Limelight Bar, til høyre for inngangen mot Rosenkrantzgate, er omgjort til en kombinasjon av bibliotek og salong.Palmen er åpen hele dagen for lunsj, afternoon-tea, middag, etc. Akkurat nå arrangeres en spesiell "Argentina Guest Chef Week", i samarbeid med Argentinas ambassade. Grands kjøkkensjef, argentinske , har komponert en spesiell meny, med mange gode smaker fra Argentina, ikke minst flere varianter av deres ettertraktede storfekjøtt. Selvfølgelig sammen med glimrende argentinske viner.
Fredrikke NæssEiendomsspar ASFredrikke NæssPalmenOthilia.Eight Rooftop BarArgentinsk uke
Fernando Gabriel del Rio ChuliaLes hele artikkelen i oktoberutgaven av HRR

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS