Hotell

Mer optimisme i internasjonal hotellbransje

Publisert Sist oppdatert
Hotellbransjen globalt ser mer optimistisk på de kommende månedene enn den gjorde ifjor, ifølge en undersøkelse fra Undersøkelsen, som er gjennomført i 40 land, viser at mens Asia fremdeles er sterkt og det er økende optimisme i USA, fortsetter det europeiske markedet å være flatt, på grunn av gjeldskrisen.Undersøkelsen fokuserer på; utsiktene for belegg, gjennomsnittlige rompriser og totalomsetning. Hotelldriverne ble også bedt om å kommentere sine forventninger til det kommende året i forhold til 2011, og å identifisere nøkkelfaktorer for vekst/nedgang, samt beregne utsiktene for de viktigste kundesegmentene.Utsiktene for 2012 er ikke så positive som de var i februar 2011, men de siste tallene er likevel en forbedring fra tallene i undersøkelsen som ble foretatt i juli ifjor.- Det faktum at det er økende fremtidstro på USA-markedet, er den sterkeste indikatoren på forbedring. Europa har en dobbel bonus med Fotball EM i Polen og Ukraina, fulgt av OL i London. Hvis Europa kan løse gjeldsproblemene en gang for alle og det ikke blir for sterkt inflasjonspress på den kinesiske økonomien, kan vi se frem til et mye bedre 2.halvår 2012, sier , direktør for Horwath HTL Asia.Mer info på Horwath Hotel, Tourism and Leisure (HTL).Damien Littlewww.horwathhtl.com Foto: Hilton Surfers Paradise

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS