Hotell

Nordic choice - bærekraftvinner i hotellbransjen

Publisert Sist oppdatert
har kåret til bransjevinner for syvende gang på rad. På den nasjonale listen klatrer hotellkonsernet fire plasser fra i fjor, og er i år på en sjetteplass av de mest bærekraftige merkevarene i Norge. – Vi er veldig stolte over å bli anerkjent for arbeidet alle i selskapet legger ned hver dag for å tilby Norges mest bærekraftige hotellopplevelse. I tillegg til å jobbe målrettet videre med våre bærekraftsprosjekter, som vi kaller , skal vi i år også kutte ut så mye engangsplast som overhodet mulig ved alle våre hoteller. Sustainable Brand Index motiverer, og påminner oss og andre bransjer, om at forbrukere stadig blir mer bevisste på merkevarer som tar bærekraft på høyeste alvor, sier (bildet), direktør for bærekraft i Nordic Choice Hotels.På topp 20-listen over de mest bærekraftige merkevarene i Norge er også og , som alle er en del av Nordic Choice Hotels. Clarion Hotel økte scoren sin og er den merkevaren som klatret mest blant alle norske merkevarer i undersøkelsen.233 norske merkevarer er med i den årlige undersøkelsen til Sustainable Brand Index, som også utføres i Sverige, Danmark, Finland og Nederland. Tilsammen har 50.000 respondenter tatt stilling til 1148 merkevarer fra de ulike landene. På førsteplass i årets norske kåring er Sustainable Brand IndexNordic Choice HotelsWeCareHarald Bjugstad-HolmQuality Hotel, Comfort Hotel, Clarion HotelClarion Collection HotelTine.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS