Hotell

Nordic choice-gjestene vil ha pølser og bacon

Publisert Sist oppdatert
Comfort Hotels har lyttet til responsen fra ivrige gjester og tar bacon og pølser tilbake på frokostbuffeen.I forrige uke fortalte Comfort Hotels, en av kjedene under hotellkonsernet Nordic Choice Hotels, om sitt testprosjekt for en ny, sunnere og mer bærekraftig frokost. Frokosten ble testet ut på 16 av 30 Comfort-hoteller i Norge og Sverige, og responsen fra ivrige bacon-tilhengere lot ikke vente på seg.- Vi i Comfort Hotels ser på oss selv som den lille hotellrebellen som ønsker å utfordre det tradisjonelle. Responsen fra gjestene viser at vi i aller høyeste grad gjorde nettopp det. Selv om mange roset oss for tiltaket, er gjestenes tilbakemelding tydelig. Derfor tar vi baconet tilbake, sier kjededirektør for Comfort Hotels, (bildet).Idag drifter hotellselskapet Nordic Choice Hotels de fire hotellkjedene Comfort-, Clarion, Clarion Collection-, og Quality Hotels, samt 16 frittstående hoteller. I løpet av den siste uken har også de tre andre hotellkjedene under Nordic Choice-paraplyen fått tilbakemeldinger fra gjester som fryktet at også de skulle fjerne bacon fra hotellfrokosten.- Kjedestrukturen til Nordic Choice Hotels skapte åpenbart forvirring blant gjestene våre. 16 Stordalen-hoteller ble til alle Stordalen-hoteller. At Comforts tiltak påvirket storesøskene Clarion-, Clarion Collection- og Quality Hotels var utilsiktet, men i Nordic Choice Hotels skal det alltid være rom for å teste nye konsepter. Summen av alle tiltakene gjør oss til et bedre hotellselskap, sier , administrerendeHver av de fire hotellkjedene i Nordic Choice Hotels arbeider med egne matkonsepter til både frokostbuffeten og restaurantene. Felles for matsatsningen til de ulike hotellkjedene er målet om mer bærekraftig, sunn og god mat på menyen.Et av tiltakene i testprosjektet har vært å tilby en rekke sunne, velsmakende og ikke minst bærekraftige frokost-retter som makrell, kokt egg, havregrøt, smoothie og masse frukt og grønt, som alternativ for rødt og bearbeidet kjøtt. Kjededirektør for Comfort Hotels, Camilla Bergmann, understreker at endringen ikke får betydning for resten av sortimentet som i disse dager testes ut på de 16 Comfort-hotellene.- Sunnere alternativer på frokostbuffeen er fortsatt et løfte til gjestene våre. Utrullingen av testprosjektet har blant annet ført til en økning i forbruket av økologiske matvarer og frukt og grønt. I tillegg har man sett en drastisk reduksjon i matavfall på de aktuelle hotellene. Det er fantastiske resultater. Vår oppgave nå er å levere et så godt frokosttilbud, at gjestene fristes til å spise både bacon-favorittene, kombinert med masse frukt og grønt, sier Bergman.
Camilla BergmanTorgeir Silseth direktør i Nordic Choice Hotels.Gjestene skal få velge selv

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS