Hotell
Norges beste i eventbransjen kåret
Onsdag kveld var store deler av den norske eventbransjen samlet til på Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo. Det var annen gang prisene ble delt ut til arrangementer som har utmerket seg som unike gjennom året.Rundt 130 personer fra bransjen deltok, alle de ledende byråene og mange fra hotell- og restaurantbransjen var tilstede. Først var det en faglig oppdatering, der førsteamanuensis ved Markedshøyskolen presenterte Norges første eventbarometer. Deretter var det klart for treretters middag, underholdning og prisutdeling.– Med så mange overbevisende bidrag som juryen har hatt til bedømming, er det ingen tvil om at den hadde et tøft arbeid. Vi stiller oss i rekken av gratulanter, sier , administrerende direktør hos arrangøren, HSMAI.– Vi er allerede i planleggingsmodus for neste år og kommer til og invitere eventbyråene til et møte i nær fremtidig, da dette er bare en spe begynnelse på et årlig arrangement som vi skal løfte i fellesskap til store høyder, fortsetter hun.Juryen hadde vurdert et stort antall innsendte arbeider, 23 eventbyråer hadde nominert. Her er vinnerne i de ulike kategoriene: Til den som behersker logistikk, leveranse og effektivitet, og samtidig gir en god kundeopplevelse – den beste kulinariske opplevelsen, gitt tilgjengelige ressurser. Vinner: , BBQ-party for Nor-Shipping. Til den som utnytter en lokasjon med unik design, for å skape en stor opplevelse. Vinner: , Oslo Filharmonien til konsert i Jotunheimen. Til den som arrangerer det mest miljøvennlige eventet. Vinner : For det arrangementet som har utmerket seg som unikt gjennom året. Vinner: (flytende restaurant). For alle konferanser som samler ansatte, bransjer, medlemmer, o. l. Vinner: Til den som bygger nærhet til kunden og motiverer. Vinner: . Til den som skaper omfattende publisitet rundt arrangementet, og har hatt en strategi med det som mål. Event som strategisk verktøy. Vinner: Til den som fremmer produkter og tjenester i en eventkontekst. Vinner: : For hoteller, restauranter, museer, gjestehus, puber/barer, kongress-, konferanse- eller messesentre, og andre vertskap med kapasitet for mer enn 401 deltagere. Vinner: For hoteller, restauranter, museer, gjestehus, puber/barer, kongress-, konferanse- eller messesentre, og andre vertskap med kapasitet for inntil 400 deltagere. Vinner: .Ethvert selskap som produserer og administrerer events på oppdrag. Vinner: . Ethvert selskap som produserer og administrerer events på oppdrag. Vinner: Kygo-hotellet på vant beste salg- eller promoevent, og vant beste intimarena. Markedsdirektør i Scandic Norge, , var svært fornøyd.- At vi vinner disse prisene viser at Scandic er en god arena og møteplass for de store, så vel som de små arrangementene. Vi er veldig stolte av arbeidet som er lagt ned både ved Ørnen og Fornebu, sier Birkeland.Det var artisten Kygo selv som hadde et ønske om å gjøre noe helt spesielt da han skulle fremføre sin største konsert i hjembyen, under Bergenfest. Scandic ble kontaktet, og i samarbeid med Bergen Live, hev hotellet Scandic Ørnen seg på ideen.- Vi hadde en visjon om å få til noe unikt, og sammen med managementet til Kygo og Bergensfest, jobbet vi hardt for å få til nettopp det. Et slikt event er aldri gjennomført på et hotell i Norge tidligere, og vi er svært fornøyde med resultatet. All ære til de ansatte på hotellet som har jobbet steinhardt, sier hotelldirektør ved Scandic Ørnen, Hotellets Kygo-weekend varte fra 11.-13. juni. Fredagen startet med et egen Kygo-seminar hvor næringstopper var invitert for å høre hvordan man bidrar til at unge talenter kan utvikle seg og bli satset på. Resten av helgen bestod blant annet av fest over 3 etasjer, egen Kygo-lounge og dansegulv, samt at noen heldige utvalgte fikk et personlig møte med Kygo selv. Radio 1 hadde også live-konserter og Kygo ble intervjuet av TVs Davy Wathne på hotellets tak.Det var stor pågang for å delta på Kygo-hotellet. Hotellet hadde 100% belegg i de to dagene eventet pågikk, og det ble solgt hele 1400 billetter til afterparty og intimkonsert med hovedpersonen selv. Hotellet opplever fortsatt positive ringvirkninger av arrangementet.- Vi opplever definitivt en Kygo-effekt. Vi har sett en stor økning i etterspørsel på både overnattinger, eventer og konferanser høsten 2015. Gjester har også gitt oss svært gode tilbakemeldinger, sier Haukedal.Prisen for beste intimarena ble delt ut til beste arrangementssted med kapasitet inntil 400 personer. Det var en stolt hotelldirektør på , som tok imot prisen.- Det er ekstra stas at det er eventbyråene som kårer oss, også er jeg veldig stolt og veldig ydmyk på vegne av teamet vårt som vant, sier Flåskjer.Administrerende direktør i Scandic Norge, hyller vinnerne.- Jeg er stolt av hva sterke hotellteam i Bergen og på Fornebu, samt en fantastisk markedsavdeling, har fått til, sier Steen-Mevold.
HSMAI Eventprisene 2015Rune BjerkeIngunn HofsethEvent FagpriskategorierBeste F&B/Catering:FursetgruppenBeste Lokasjon og design:Bitihorn Classic/DestinasjonskirurgeneBeste Grønne event:Kikkut/Bakerman for Rusken.HSMAI EventpriseneBeste EventGyro, for Year One 150 Years (DNV GL)Beste Konferanse:Trond & Trond for European Lotteries Conference 2015.Beste Kundearrangement:JCP/ATEA CommunityBeste PR-event:Fursetgruppen/Tjuvholmen Sjømagasin,de ansatte ga bort julebordet til Frelsesarmeen.Beste Salgs- eller Promo-event:Scandic Hotels/Scandic Ørnen for Kygo-hotellet.HSMAI BransjepriseneBeste StorarenaThe Qube Clarion Hotel & Congress Oslo Airport.Beste Intimarena:Scandic FornebuBeste Event-leverandør:Bary ProductionsBeste Eventbyrå:Playroom.Dobbeltseier for Kygo-hotell og beste intimarenaScandic ØrnenScandicFornebuTine BirkelandLise Solheim Haukedal.Beste intimarenaScandic Fornebu, Torill FlåskjerSvein Arild Steen-MevoldBilde: Glade prisvinnere fra Scandic Ørnen og Scandic Fornebu.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP