Oslo lufthavns lounge pusset opp
Oslo lufthavns egen lounge på utland er nå pusset opp og klar for å ta imot alle som ønsker å benytte seg av OSL lounge.
Hvem som helst er nemlig velkommen til å kjøpe tilgang til denne loungen. Loungen har fått et luftigere uttrykk, til tross for at antall sitteplasser også er doblet i den siste oppgraderingen.
OSL Lounge på utland består av to separate områder: OSL Premium lounge for flyselskaper og en OSL Lounge for bankkunder og reisende som ønsker å kjøpe adgang. I løpet av 2024 er det også planlagt en oppgradering av OSL Premium lounge.
I løpet av februar og mars gjennomgikk OSL loungen en vesentlig oppgradering. Det er Metropolis arkitektur & design v/Kathrine Langfeldt Wangsmo som har satt sitt preg på oppgraderingen. Det nye uttrykket er inspirert av det nordiske og antall sitteplasser har økt fra 75 til 150 gjennom effektiv bruk av ulike sitteområder som ikke går på bekostning av komforten. Den nye møbleringen har gjort at loungen føles luftigere enn tidligere og totalt dekker disse to loungene 751m2 av terminalens arealer, der OSL loungen står for 505m2 av disse.
Katie Eriksen, Driftssjef Lounge i SSP på Oslo lufthavn, beskriver den nyoppussede OSL loungen på utland som et sted der de reisende vil føle seg hjemme. — Den luftige atmosfæren i den nyoppussede OSL lounge passer utmerket enten du ønsker å fylle ventetiden på Oslo lufthavn med litt effektiv kontortid eller bare trenger et pusterom der du kan senke skuldrene. Målet vårt er å skape et sted der alle reisende skal føle seg velkomne.
Alle har tilgang
Kortholdere med toppstatus fra American Express Nordic har fri tilgang til OSL lounge, men alle reisende er velkomne til å kjøpe inngang til 400 kroner såfremt de har en gyldig billett til utlandet fra Oslo lufthavn den aktuelle dagen. Norske bankkunder vil også ha tilgang til loungen dersom det foreligger en avtale knyttet opp mot Lounge Key, det samme gjelder for kunder som har Dragon Pass.
Mat- og drikkeutvalget tilpasses gjennom døgnet, fra typisk nordisk frokost om morgenen til varme retter utover dagen. – Vi har også snacks, kjeks, chips, vafler og et utvalg av drikkevarer som kaffe, jus, te, brus, øl og vin, legger Eriksen til.
Nylige artikler
VM-feber på Hotels.com
Dette bør du tenke på før du gir medarbeiderne dine tilbakemeldinger
KI - en game-changer for hotellbransjen?
Air Baltic gjenopptar nedlagt rute til Norge
Geilo og Beitostølen på britisk topp 10-liste over rimelige skidestinasjoner
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Hvordan KI revolusjonerer hotellbransjen: Effektivitet og personalisering
RevPAR-utvikling for Oslo-hotellene: En analyse av november 2025
Hvordan Norge kan bli et bærekraftig reisemål året rundt
Classic Norway Hotels: Årets bedrift 2025 og suksesshistorie i hotellbransjen