Utsiktene fremover i de største norske hotellmarkedene, vurderes fortsatt som positive, også på litt lenger sikt er det få mørke skyer i horisonten, sier Geir Lundkvist (t.h.) og Anders Vatne, partnere i Hotelia.

Prisene på hotellovernatting mye høyere enn KPI – lite ny kapasitet

– Den største overraskelsen i første halvår er vel at prisøkningen har vært såpass høy. Det har vært en voldsom økning de siste årene og vi har lurt litt på når dette kommer til å stoppe, men fremdeles vokser prisene på hotellovernatting mye høyere enn konsumprisindeksen.

Publisert

Utsiktene fremover i de største norske hotellmarkedene, vurderes fortsatt som positive, i hotellkonsulentselskapet Hotelias omfattende markedsrapport, Norsk Hotellbransje 1. halvår 2025. Også på litt lenger sikt er det få mørke skyer i horisonten, sier Geir Lundkvist og Anders Vatne, partnere i Hotelia.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS