Hotell

Radisson blu fortsatt på topp blant forretningsreisende

Publisert Sist oppdatert
Radisson Blu er igjen kåret til Nordens ledende hotellkjede for forretningsreisende. Denne gang i en undersøkelse gjort av BDRC, Storbritannias største uavhengige markedsanalyseselskap.Radisson Blu vant i kategorien ”Nordic Hotel Business Guest Survey 2011” og ”Overall Number One Brand in Region”. De to internasjonale prisene kommer i tillegg til at selskapet, som det eneste noen gang, har blitt kåret til ”Beste internasjonale hotellkjede” i Norge, Sverige og Danmark under Grand Travel Award. Sist uke toppet også selskapet forretningsreisebyrået Berg-Hansens store jobbreiseundersøkelse.BDRC startet sine analyser av det nordiske markedet i 2001, og hvert år siden har Radisson Blu strukket det lengste strået.– Dette er en fantastisk anerkjennelse å bli kåret til best i Norden i et helt tiår. Det gjør oss stolte og motiverte til å fortsette å utfordre det øvresegment av forretningsreisende. Sammenlignet med 2010 kan undersøkelsen for 2011 vise til forbedrede resultater, sier , Rezidor Area Vice President Nordics (bildet).BDRC har intervjuet over 1300 svensker, nordmenn, dansker og finner som har bodd pået stjernemerket eller kjedehotell de siste 12 månedene i jobbsammenheng.Analyseselskapets ”Brand Rating Index” (BRI) vurderer nøkkelfaktorer som hjulpet og uhjulpet merkevarekjennskap og merkelojalitet.Christian Gartmann

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS