Hotell

Radissons varemerke art'otel, som blander kunst og livsstil, i Londons Battersea Power Station.

Radisson Hotel Group med sterk vekst første halvår

Radisson Hotel Group har hatt et sterkt første halvår i 2023 (H1) med strategisk vekst på tvers av porteføljen, med viktige åpninger og signeringer i APAC og EMEA. Hotellvaremerket art'otel, som blander kunst og livsstil, ble også inkludert i selskapets portefølje.

Publisert Sist oppdatert

­Siden begynnelsen av året har konsernet hatt mer enn 100+ hotellåpninger og signeringer i APAC og EMEA. I EMEA inkluderte veksten i H1 2023 tillegg av mer enn 8000 gjesterom gjennom signeringer og åpninger i ulike nøkkeldestinasjoner som Tyskland, Hellas, Storbritannia, Italia, Sveits, Frankrike, Saudi-Arabia og Nigeria. Blant annet åpnet Radisson Collection Hotel, Santa Sofia Milan, hotellkonsernet signerte Radisson RED Edinburgh Airport og åpnet en Radisson long-stay eiendom i Zürich med 430 rom, noe som gjør det til det største hotellet i Zürichs storbyregion.

I APAC la Radisson Hotel Group til 60+ hoteller til sin portefølje, i Vietnam, India, Thailand, Filippinene og Kina. I Thailand har konsernet mer enn doblet sin portefølje ved å signere syv nye hoteller med over 1300 rom i løpet av de siste 12 månedene. Nøkkelsigneringer og åpninger inkluderer Radisson Hotel Ploenchit Bangkok, som vil bli konsernets flaggskip Radisson-eiendom i Thailand når det åpner i 2024, et nytt Radisson RED-hotell i Phuket, Radisson Resort & Spa i Hua Hin, Radisson Resort & Suites Phuket, og introduksjonen av Park Inn by Radisson i Thailand med en ny signering i Bangkok.

– Over 65 % av våre eiere har mer enn ett hotell hos oss. Dette er takket være tilliten til våre partnere, relevansen til våre brands og våre dyktige medarbeidere. Vi ser frem til et spennende annet halvår, sier Elie Younes, Executive Vice President og Global Chief Development Officer i Radisson Hotel Group.

Powered by Labrador CMS