Hotell

Reisenettsvindel for milliarder

Publisert Sist oppdatert
(AHLA) har foretatt undersøkelser som viser en sterk økning i online booking-svindel og falsk markedsføring, som villedende reisenettsider står bak. 23 prosent av publikum som ble spurt i undersøkelsen svarte at de hadde blitt villedet av tredjeparts reiseselgere på telefon eller online. Svindelaktige og villedende hotellbookinger kom opp i enorme $5,7 milliarder (NOK 520 milliarder) bare i 2018.- Tallene vi ser i denne undersøkelsen er helt uakseptable. Forbrukerne blir svindlet for milliarder av dollar hvert år, sier , president og CEO i AHLA. – Tredjeparts nettsider som gir seg ut for å være hotellnettsider og callsentre, men som ikke har noe med hotellene å gjøre, koster forbrukerne tid og penger. Denne nye undersøkelsen viser hvor stort problemet med svindelaktig markedsføring er på noen OTA-nettsider.1 av 4 forbrukere som booket hotell gjennom en tredjepartsoperatør, svarte at de fikk problemer med reservasjonen. Over 40% av forbrukerne svarte at de var overrasket når de søkte på nettsidene til , og andre, at de egentlig kun sammenlignet tilbudene fra to selskaper, og , som sammen kontrollerer 95% av nettreisemarkedet.AHLA oppfordrer forbrukerne til å ta seg tid når de booker hotell online, benytter seg av lojalitetsprogrammer og booker direkte med hotellet, eller et kjent reisebyrå. The American Hotel & Lodging AssociationChip RogersTrivago, KayakExpedia, Orbitz, Hotels.com, Travelocity, Booking.comExpediaPriceline

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS