Hotell

Revpar-vekst og nedgang i etterspørselen for oslo-hotellene

Publisert Sist oppdatert
Hotellene i Oslo med Fornebu fikk samlet en RevPAR-økning på 12,2 %, tross nedgang i antall solgte rom på 3 % i september. Tallene fra er god lesning for hotelldrivere i de norske storbyene.Med 5,2 % færre tilgjengelige rom og en prisvekst på hele 9,7 %, fikk hotellene i Oslo med Fornebu høyest RevPAR (NOK 992) i september. , direktør på forklarer prisveksten slik.- Det er nok flere årsaker til det, men jeg tror business-mixen var mer gunstig enn før, med god etterspørsel i forretningsmarkedene. Det er flere individuelle turister som er villig til å betale mer, samt at meeting- og eventsdelen var noe sterkere enn samme måned i fjor.Hellebust viser også til at mange hoteller nylig er renovert til et bedre produkt og at dette gir høyere priser. er direktør for både og i Oslo. Han ser en ny trend når det gjelder ledetider for bestilling.- Fremdeles får vi størsteparten av bookingene innen kort tid, men vi har mer på bøkene når vi går inn i ny måned nå enn tidligere. Det vil si at en del kunder ser mønsteret med fulle hoteller i Oslo og derfor booker tidligere enn hva de gjorde før. Det er et dynamisk marked, men vi ser at midtuke stort sett er fullbooket i byen hver uke.Holan har tro på gode tider for hotellene i hovedstaden fremover.
Benchmarking AllianceHRR – Peter Wiederstrøm, Wiederstrøm Hotel ConsultingTarje HellebustRadisson Blu PlazaRobert HolanComfort Hotel Grand CentralComfort Hotel KarlJohan

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS