
Room for Growth 19.– 21. januar 2026 i Oslo
Hotell- og reiselivsnæringen er inne i en tid med store endringer. Ny teknologi, endrede gjesteforventninger, bærekraftskrav og nye kommersielle muligheter omdefinerer måten vi arbeider og tenker på. For å møte denne utviklingen ønsker HSMAI Europe, i samarbeid med Innovasjon Norge Reiseliv, å starte reiselivsåret 2026 med Room for Growth: tre inspirerende dager fylt med faglig påfyll, nye ideer, nettverk og samarbeid.
Room for Growth skal være en ny samlende møteplass for hotell- og reiselivsnæringen i Norge – et sted der vi sammen utforsker trender, deler kunnskap og skaper rom for vekst.
Foreløpig program
Mandag 19. januar – Innovasjon Norges MICE-dag. Egen påmelding
Tirsdag 20. januar – HSMAI Europe Commercial Strategy Forum Oslo
HSMAI lanserer en helt ny konferanse hvor de skal samle kommersielle ledere og fagfolk fra hotell- og reiselivsnæringen for å møte nasjonale og internasjonale aktører, dele ideer, bygge nettverk og hente inspirasjon. Fokus vil være på digitale trender, revenue-optimalisering, MICE, sosiale medier, markedsføring og salgsstrategier, alt med mål om å styrke deltagernes kommersielle kompetanse.
Onsdag 21. januar – HSMAI Møte- og Eventbørsen + HSMAI Awards Norway
På dagtid arrangeres den velkjente HSMAI Møte- og Eventbørsen, der utstillere som hoteller, hotellkjeder og konferansesteder møter innkjøpere av events, konferanser og arrangementer. På kvelden samles bransjen til den prestisjefylte HSMAI Awards-seremonien, der vi blant annet kårer Årets Hotelier, Årets Unge Leder i Reisebransjen og Årets Unge Talent i Reisebransjen 2025.
Room for Growth – et samarbeid for fremtiden
– Norsk reiseliv og hotellnæring står foran store muligheter – men også krevende endringer. Med Room for Growth ønsker vi å samle hele næringen til en felles møteplass der vi deler kunnskap, bygger nettverk og utforsker nye løsninger. Samarbeidet med HSMAI handler om nettopp dette: å skape rom for vekst, innovasjon og samarbeid, sier Frode Aasheim i Innovasjon Norge
– Room for Growth er vårt svar på et behov vi ser: et sted der hele hotell- og reiselivsnæringen kan møtes på tvers av fagområder for å lære, inspirere og vokse. Samarbeidet med Innovasjon Norge gjør det mulig å skape en møteplass som hjelper oss å forstå utviklingen, utnytte mulighetene og forme fremtiden sammen, sier Ingunn Hofseth i HSMAI Region Europe.
Alle arrangementene finner sted på Clarion Hotel The Hub i Oslo.
Innovasjon Norge Reiseliv
Innovasjon Norge Reiseliv jobber på oppdrag fra Nærings- og fiskeridepartementet (NFD) med å utvikle norsk reiseliv i en mer bærekraftig, helårlig og lønnsom retning.
Innovasjon Norge Reiselivs jobb er å bidra til økt verdiskaping, og en bærekraftig vekst og utvikling for reiselivsnæringen i Norge. Innovasjon Norge Reiseliv skal bidra til at reiselivsnæringen blir mer konkurransedyktig, har stadig lavere klima- og miljøavtrykk, respekterer naturen og lokalsamfunnene, og skaper lønnsomme arbeidsplasser og attraktive reisemål året rundt.
HSMAI
HSMAI i Norge – Hospitality Sales and Marketing Association International, er en organisasjon som fokuserer på salg, markedsføring og ledelse innenfor reiselivs- og hotellbransjen. Vi arbeider-pan europeisk ut fra vår hovedbase i London, som en del av en global organisasjon som har eksistert i USA siden 1927. I Norge har vi alle de ledende hotellkjedene og mange av de andre aktørene i reiselivet som medlemmer, og er en av de mest aktive organisasjonene innen bransjen i Norge.
Vårt formål er å være toneangivende og nytenkende, og bransjens foretrukne referansepunkt for profesjonell utvikling, kommersielle strategier og bærekraftig utvikling i hotell og reiselivsbransjen.