Hotell
Scandic ble "årets reiselivsmarkedsfører"
Tirsdag kveld ble reiselivsbransjens beste markedsførere hedret under på . Scandic stakk av med hele tre gull, samt kveldens gjeveste pris, Ferdaprisen: I tillegg til å ta hjem prisen Årets Reiselivsmarkedsfører, vant Scandic gull i kategorien og – Jeg er så stolt av hele Scandic-laget. Og jeg blir så glad når de ansatte blir anerkjent for den fantastiske innsatsen de legger ned for våre gjester og for lokalmiljøene hver dag, sier , adm. dir. I Ferdapris-begrunnelsen trekker juryen særlig frem Scandics lokale engasjement, og aktiviteter som vitner om varme og personlighet.– Vi brenner for å støtte lokalmiljøene vi er en del av. På våre 85 hoteller har vi kreative og engasjerte medarbeidere som er tett på lokalbefolkningen og ser lokale muligheter. Dette er akkurat hva vi ønsker å oppnå gjennom strategisk arbeid, kreativitet og et mangfold av aktiviteter og kampanjer som differensierer oss fra våre konkurrenter og skaper en tydelig og enhetlig Scandic-merkevare. I 2018 førte dette blant annet til strandrydding langs hele norskekysten, urban honningproduksjon i Oslo og mesterkokk-møte åpent for hele Bergen på . Selv om vi er en stor nordisk hotellkjede, glemmer vi aldri at det er lokalt verdiene skapes, sier , markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic Hotels Norge.For sin innsats under , ble Scandic hyllet med gull både i kategorien Reklamefilm Online Medier og i kategorien Som sponsor av Arctic Race of Norway, ville Scandic øke reiselysten til Finnmark. Det resulterte i kampanjen , der fire utvalgte gjester fikk overnatte i en pop-up iglo, med hotell-komfort og egen kokk på Finnmarksvidda. Kampanjen skapte stort engasjement i tradisjonelle og sosiale medier, og stor begeistring for Finnmark.I kategorien Sosialt Ansvar vant Scandic for sitt engasjement for bienes overlevelse og for plast i havet. Sommeren 2018 satte Scandic ut syv bikuber i Oslo-området. Det tilsvarer mer enn en halv million bier som forsyner 20 hoteller i Oslo-området med honning. På strandryddedagen inviterte Scandic strandryddere til gratis frokost på hoteller langs kysten, fra Alta i nord til Kristiansand i syd, som en ekstra motivasjon for å rydde strender og svaberg.– Bærekraft er en del av Scandic sitt DNA. Vi ønsker å gjøre det enkelt for våre gjester og lokalbefolkninger rundt om i Norge å ta valg som er bra for miljøet. Det gjør vi blant annet ved å servere egenprodusert honning, invitere inn strandryddere på frokost, eller redusere matsvinnet. Vi er utrolig glade for at HSMAI anerkjenner denne satsingen, sier Steen-Mevold.
HSMAI AwardsMeet UllevaalÅrets Reiselivsmarkedsfører.Sosialt Ansvar, Reklamefilm Online MedierBeste Destinasjonsutviklings-event.Svein Arild Steen-MevoldScandic Hotels Norge.Hotel Norge by ScandicTine Birkeland WestbyTrekker «søringer» nordoverArctic Race of NorwayBeste Destinasjonsutviklings-konsept.Arctic Sleep of NorwayBilde: Svein Arild Steen-Mevold, adm. dir.Scandic Hotels Norge, med Scandic-teamet. Foto: Camilla Bergan
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP