Hotell
Serviceløftet - prisdryss til scandic
HSMAI og Oslo Handelsstands Forening kåret denne uken Norges beste servicebedrifter. Prisene går til selskaper som kan vise til de beste tiltakene for en bedre kundeopplevelse og serviceløftets troverdighet. Vinnerne må kunne vise til en spesielt positiv utvikling over flere år.Det ble kåret vinnere i syv ulike kategorier, og Scandic Hotels stakk av med hele tre gull. Scandic tok gull i kategoriene , og . I kategorien Kommunikasjon gikk kjeden til topps med deres mobile hotell, , som var på Norgesturné ifjor.Scandic vant også kategorien Medarbeiderutvikling med kokkekonkurransen for selskapets lærlinger, samt kategorien Klagebehandling med programmet - Scandic Cup er en videreføring av Rica Cup, og derfor er det ekstra gøy å vinne denne prisen. Når det gjelder Service@Scandic, beviser det at vi har evnen til å gjøre en negativ sak til noe positivt. Scandic har de siste årene jobbet målrettet mot å øke servicenivået ytterligere. Klagebehandling er ett av elementene det er jobbet med. Det er gledelig å registrere at kundene våre opplever at servicenivået vårt er på et jevnt høyt nivå, sier adm. dir. i Scandic Norge, - Jeg er veldig stolt over at vi står her som vinner i tre av syv kategorier. Dette er et stort kompliment til oss og det arbeidet vi gjør. Vi jobber alltid for at våre gjester skal ha en best mulig opplevelse på våre hoteller, sier Steen-Mevold.Scandic gjennomførte i 2014 den største omprofileringsprosessen i den nordiske hotellbransjens historie. Kjeden har nå 13.500 medarbeidere i Norden.Her er vinnere av gull og hederlige omtaler i de forskjellige kategorier:
MedarbeiderutviklingKlagebehandlingKommunikasjonScandic To GoScandic CupService@Scandic.Svein Arild Steen-Mevold
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP