Strategisk satsning for TUI i Asia
Selskapet fortsetter å vokse i Asia med en rekke nye hotellprosjekter i Kina, Vietnam og Indonesia.
Ifølge administrerende direktør Sebastian Ebel i TUI Group ligger det store forretningsmuligheter i økende etterspørsel etter kvalitetsferier i Asia.
– Asia er et vekstmarked.
– Asia er et vekstmarked. Vi tiltrekker oss allerede både europeiske gjester og asiatiske reisende. Det øker vår globale tilstedeværelse. I tillegg blir vi mindre avhengig av det europeiske markedet, sier Ebel.
TUI er allerede en stor aktør med 18 hoteller i seks asiatiske land, inkludert destinasjoner som Maldivene, Thailand og Sri Lanka.
Reiseselskapet planlegger å mer enn doble antallet hoteller i de kommende årene, med nye hotellprosjekter for merkevarene TUI Blue, TUI Suneo og den nye luksusmerkevaren The Mora på Bali.
22 nye hoteller på tre år
Noen av de første milepælene i 2024: åpningen av TUI Blue Maduzi Bangkok i Thailand og TUI Blue Berawa på Bali.
Alle nye hoteller forventes å åpne innen de neste tre årene. 22 prosjekter er allerede underveis.
Nylige artikler
Bordeaux – «offer for sin egen suksess»
Nytt Four Seasons-resort i Florida
Negativ RevPAR-utvikling for Oslo-hotellene i november
Hele det italienske kjøkken på Unescos verdensarvliste
To av verdens mest eksklusive viner ombord hos Emirates denne julen
Mest leste artikler
Oppdag de største reisetrendene for 2026: Personlige og meningsfulle opplevelser
Nye Radisson-hoteller i Bergen: Unike opplevelser med Magic Norway
Innovasjon Norge kuttes: Norsk reiseliv mister 100 millioner
Store budsjettkutt truer Innovasjon Norges reiselivssatsing
Ekstraordinær vekst for lokalmat i storhusholdning og dagligvare