– Vi har gjort et omfattende arbeid internt med å kartlegge våre egne leverandører, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Strawberry.

Strawberry deler sjekkliste for innkjøp fra konfliktutsatte områder

Siden Russlands fullskala invasjon av Ukraina i 2022 har Strawberry gjort et omfattende arbeid med å kartlegge selskapets leverandører. Som et resultat av arbeidet deler konsernet nå en sjekkliste for innkjøp av produkter og tjenester fra konfliktutsatte områder.

Publisert

Næringslivet står overfor stadig flere utfordringer med ansvarlig handel i en verden der det er 30 pågående konflikter og kriger. I tillegg er det i 2024 valgår i mer enn 60 land, som kan få utfall som vil forsterke verdensuroen ytterligere. Strawberry kjøper varer og tjenester for ca 5 milliarder i året fra flere enn 13.000 leverandører, og er med det en betydelig innkjøper i Norden. Det siste året har resultert i flere viktige erfaringer for konsernet, og sjekklisten som Strawberry nå deler, skal bidra til økt bevissthet hos bedrifter.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS