Hotell

Studenter blir virtuelle hotelldirektører

Publisert Sist oppdatert
Mange unge bransjefolk bruker mange år på å opparbeide seg bransjeerfaring som vil forberede dem på en dag å bli direktører på egne hoteller, restauranter eller i cruisebransjen. Men nå har ved University of Central Florida, tatt ibruk ny teknologi, for å gi starthjelp til studenter som sikter seg inn på en karriere i toppledelsen. (PMI) er et dataprogram utviklet av det norske, globale hospitalityteknologi-selskapet d2o, som gir studentene mulighet til å operere som virtuelle administrerende direktører på virkelige hoteller.Studentene mottar data i sanntid fra hotellet. De bruker disse dataene til å lede sine egne virtuelle hoteller, inkludert budsjettering, omsetningsestimering, bemanning og vaktlister, matinnkjøp, beleggsstatistikk, etc.- Dette er det nærmeste vi kommer virkeligheten. Denne avanserte teknologien vil gi studentene mulighet til å prøve teorier for å løse de samme problemene som general managers møter hver dag, sier , dekan ved UCF's Rosen College of Hospitality Management. - Våre studenter oppnår ledererfaring på en morsom, innovativ og engasjerende måte. Resultatet er at de blir bedre hotell GMs og mer attraktive i arbeidsmarkedet, sier Pizam.Colleget har valgt ut 20 studenter blant søkerne som ønsket å delta i programmet, det startet 18.mars. Den virtuelle hotelldirektøren som gjør det best i konkurransen med de andre, får en tur til Norge for å besøke det virkelige hotellet, samt en tur til d2o's hovedkvarter. I tillegg vil alle deltagerne få et sertifikat i .- Vi valgte UCF's Rosen College til dette pilotprosjektet i USA fordi de allerede har hatt suksess med å blande teoretiske prinsipper og real-world applikasjoner, sier , opplæringsdirektør i d2o.
Rosen College of Hospitality ManagementPerformance Management IntelligenceDr. Abraham PizamDynamic Performance Management ExcellenceKjell Gangdal

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS