Hotell

The thief tror på plussresultat iår

Publisert Sist oppdatert
- Dette hotellet vil ikke bli lønnsomt raskt, dette må vi drive mer med hjertet enn med hodet, sa da han åpnet THE THIEF for to år siden. 2013 var ikke lett, men hotellet kan vise til fin forbedring i 2014 og i inneværende år regner de med å gå i pluss.THE THIEF omsatte i 2014 for nesten én million kroner pr rom. Med en omsetningsøkning på 33 prosent, revPAR på NOK 1470 og topprating fra gjestene, har hotellet levert et meget solid annet driftsår.- Det ble lagt et formidabelt grunnlag i oppstartsåret, men det kostet oss. 2014 har handlet om målrettet salg, å jobbe smartere og å levere kompromissløs kvalitet til enda flere gjester, sier mannen som har ledet snuoperasjonen, hotelldirektør Hotellets omsetningen landet i 2014 på NOK 108,5 millioner, en økning på hele 33 prosent fra 2013. RevPAR for 2014 ble NOK 1470, som er en forbedring på 35 prosent fra året før. Belegget landet i 2014 på 68 prosent, opp fra 56 prosent i 2013. Driftsresultat endte på NOK -2,4 millioner, opp fra -19,8 i 2013.Ukedagene fylles i stor grad av internasjonale forretningsreisende. I det amerikanske og britiske businessegmentet alene har THE THIEF rundt 60 prosent markedsandel. I helgene er det mange Osloboere som besøker hotellet, mens trykket på suitene er størst blant turister på besøk i sommermånedene.- Vi er utrolig stolte over å få være førstevalget til erfarne reisende og Oslofolk som vil oppleve sin egen by på en annerledes måte, sier Moen.2015 har startet godt for hotellet, med godt belegg og en rekke utmerkelser, som "Årets hotell" på Grand Travel Awards og "Årets reiselivsmarkedsfører" under HSMAI-utdelingen.- 2015 har startet bra, men vi ligger ikke på latsiden. Målsettingen er klar: Hver eneste gjest som går inn døren vår skal være enda litt mer fornøyd enn i 2014, og vi skal ha solide, sorte tall når regnskapet gjøres opp. Vi har litt igjen før vi er der, men skal jobbe knallhardt for å få det til, sier Jarle Moen.
Petter A. StordalenJarle Moen.Foto: Jason Strong & Mattias Hamren

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS