Hotell

Thon hotels i nye farver

Publisert Sist oppdatert
Høstens kanskje mest farverike kampanje kommer fra , i samarbeid med . Thon Hotels har de siste årene gjennomført et stort og farverikt oppussingsløft. Reklamebyrået Anorak har jobbet tett sammen med hotellkjeden for å gi publikum også utenfor hotelldørene en smak av forvandlingen.–Thon Hotels har farvelagt sine hoteller. Da det var på tide å fortelle om dette til det norske folk, ville Anorak gjøre det samme med kommunikasjonen. Farvelegge den. Det sterkeste beviset på at det har skjedd noe hos Thon, finner man i tapetene, i teppene og i stoffene inne i de nyoppussede hotellene. Derfor løftet vi dette frem, og lot konseptet være et visuelt bevis på forandringen, forteller kreatørene og i Anorak.– Vi er svært fornøyde med kampanjen. Anorak har levert et konsept som bryter med det tradisjonelle kategorispråket for hotellkommunikasjon på en modig og annerledes måte. Designet har virkelig fått skinne, og bidrar med å skape en tydelig identitet for Thon Hotels i et lite differensiert marked. Kampanjen er således starten på en reposisjonering av hotellkjeden, sier , markedsjef i Thon Hotels.Den første delen av kampanjen var en «teaserfase» som gikk ut på å skape oppmerksomhet om at «det skjer noe hos Thon». Del to, som avslører hva som faktisk skjer, pågår nå for fullt utendørs, på flyplass, digitalt, sosialt og som sponsorat i TV-ruta. Hånd i hånd med avsløringen ble også nye nettsider lansert på thonhotels.no.– Du får ikke det «klassiske» hotellspråket med bilder av oppredde senger i nøytralt delikate farver i denne kampanjen. Du opplever en farve, et mønster og en stoff-eksplosjon som er så tett på at du nesten kan føle teksturen på noen av de utrolig spenstige tapetene og møblene fra hotellporteføljen til Thon Hotels. På denne måten har hotellkjeden de siste ukene bidratt til å farvelegge Norge, forteller , rådgiver i Anorak.Kampanjen pryder også hele Thon Hotels interne apparat samt alle Thons egne kanaler.– Vi benytter egne kanaler for informasjon og involvering av våre ansatte, og har skapt synlighet for og aktivisering av besøkende på Olav Thon Gruppens kjøpesentre. Gjennom farverike matopplevelser og har vi også satt ytterligere farve på hotelltilværelsen til våre gjester i perioden, avslutter Hanne Hollstedt, markedsjef i Thon Hotels.Oppussingsarbeidet har vært i regi av designansvarlig i Olav Thon Gruppen,
Thon HotelsAnorakAnnaGjendemHelena EgelandHanne HollstedtKine WerenskioldSterk intern forankringSissel Berdal Haga.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS