Hotell
Thon hotels øker på nett etter brudd med expedia/hotels.com
Thon Hotels har fått 26 prosent flere bestillinger fra egne nettsider etter det høyprofilerte bruddet med Expedia og Hotels.com – og har dermed unngått det tapet mange fryktet hotellene ville få ved å stå utenfor de internasjonale booking-gigantene.De fleste av de største norske hotellkjedene valgte å ikke fornye samarbeidsavtalene med Expedia og Hotels.com i siste halvdel av 2012, fordi de mente provisjonen var for høy, samt at kjedene ikke kunne styre prisen selv på egne hjemmesider.Konsekvensen er at reisende nå ikke får opp disse norske hotellene som alternativer når de søker overnattingsmuligheter i Norge via de mye brukte søketjenestene.Nå er tallene fra januar-mai klare, og de viser at Thon Hotels har kompensert for bortfallet ved å lykkes med å få hotell-bestillerne inn på sine egne hjemmesider.- Vi gikk ut av samarbeidet og kunne garantere de laveste prisene via våre egne nettsider. Det har markedet reagert svært positivt på; antallet bestillinger på Thonhotels.no økte med 26 prosent i årets fem første måneder, sammenlignet med samme periode ifjor, sier adm. dir. i Thon Hotels.Det totale antallet bestillinger på egne nettsider til og med mai er 82.522, opp 16.962 fra samme periode ifjor- Bestillinger gjort via Thonhotels.no har økt betraktelig. Dvs våre egne websider her tatt en større del av kaken og er en viktigere salgskanal, sier Thorvaldsen.17 prosent av alle bookinger på overnattinger på konsernets hoteller foretas på nett. Det er en økning på 3 prosentpoeng i forhold til samme periode i 2012.
Morten Thorvaldsen
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP