Hotell

Thon hotels satser stort på lunsj

Publisert Sist oppdatert
Mens konkurransen om frokostgjestene øker, går Thon Hotels en ny retning og satser på lunsj. Med seg på laget har de Bocuse d'Or-vinner , som sammen med Thons kjøkkensjefer har utviklet 50 nye lunsjoppskrifter til konferansegjestene.Nå kan gjester ved Thons konferansehoteller forsyne seg fra en lunsjbuffet i verdensklasse. Kampen om konferansemarkedet er tøff, for å skille seg ut har Thon Hotels satset på samarbeid med verdens beste kokk, Ørjan Johannessen ()., F&B-manager hos Thon Hotels, har selv jobbet som kjøkkensjef. Han vet hvor hektisk dagene på hotellkjøkkenet kan være, og er opptatt av å forsyne kjøkkensjefer og kokker med både gode verktøy og inspirasjon. – Samarbeidet med Ørjan Johannessen er inspirerende. Sammen med ham har våre kjøkkensjefer laget en variert og spennende lunsjbuffet, med 50 spesialkomponerte oppskrifter. I tillegg står de selvsagt fritt til å variere med lokale spesialiteter, sier Land, som forteller at samarbeidet er like viktig internt som eksternt. – Inspirerte kjøkkensjefer løfter buffeten fra nok en hotellunsj, til en opplevelse. Vi er overbeviste om at dette lille ekstra vil gi ekstra fornøyde kunder, sier han.Kjøkkensjefene ved alle Thon Hotels konferansehoteller har vært tett involverte i prosessen med utvikling av det nye lunsjkonseptet. Sammen med Ørjan Johannessen, møttes de til en felles gjennomgang i Kautokeino, der de laget og smakte seg gjennom alle rettene. Sammen kom de frem til det de mener er den perfekte kombinasjon av retter som nå skal serveres til 1 million konferansegjester i løpet av året. Verdensmesteren selv er godt fornøyd med resultatet. – Det er en rekke ting jeg er skikkelig fornøyd med. Blant annet synes jeg den helbakte kyllingen er blitt en innertier! Det viktigste for meg var å lage gode oppskrifter som er gjennomførbare for et hotellkjøkken, og som kan holde høy kvalitet på buffeten i noen timer.Johannessen ønsker å kvalitetssikre lunsjen personlig. – Dette er et lunsjkonsept som er i stadig utvikling. Jeg kommer til å reise rundt for å sjekke hvordan det fungerer i praksis. Sammen skal vi sørge for at lunsjbuffeten holder seg på et høyt nivå, at kokkene trives – og gjestene gleder seg og nyter, sier han.
Ørjan JohannessenbildetMartin Land

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS