Hotell

- Vi sammenligner oss med de beste hotellene internasjonalt

Publisert Sist oppdatert
Petter A. Stordalens designhotell THE THIEF på Tjuvholmen, har på kort tid funnet sin egen nisje i Oslos hotellmarked. Det er satset sterkt på kunst, design og livsstil. Hotellet tiltrekker seg mange internasjonale kjendiser og forretningsfolk, men også weekendsgjester som vil oppleve hva Oslo har å by på. Samtidig har hotellet åpnet seg mot naboene, både forretningsmiljø og beboere på Tjuvholmen. har ledet hotellet i to år, her forteller han litt om livet på THE THIEF.- Vi har ikke brukt penger på tradisjonell annonsering i publikasjoner eller på nett, men har skapt aktiviteter som base for formidling og videreutvikling av en fortelling. Storytelling er vår viktigste markedsstrategi! Sammen med kommunikasjonsbyrået , har vi utviklet en story som lever både i navnet og logoen THE THIEF. Med dette som utgangspunkt, har vi opp bygget opp en merkevare fra scratch. Og vi startet tidlig. Godt og vel et år før vi åpnet, inviterte vi inn til THE THIEFs verden med utstillinger og arrangementer. På Tjuvholmen – for der er historien forankret. Det er her fortellingen starter. Det lokale først, så verden! Etter åpningen har vi sørget for å holde historien levende med fokus på samme strategi og jobbe målrettet innenfor nøkkelområdene våre som er kunst, design, livsstil og lokalmarkedet.- Vi har en god og variert gjestemiks, med stor overvekt av utenlandske forretningsreisende i ukedagene. De flyr inn fra New York, London og andre verdensmetropoler. I helgene har vi gjester fra både utlandet og Norge som ønsker å oppleve THE THIEF, Tjuvholmen og Oslo. Vi synes også det er kult å se naboene våre i gangene på hotellet. THE THIEF er blitt en sosial hub på Tjuvholmen.- THE THIEF er et levende hotell. Vi sammenligner oss med de beste hotellene internasjonalt, og legger listen høyt. Forandring og videreutvikling av konsepter er helt avgjørende. Gjestene skal oppleve at vi stadig søker forbedring, til beste for dem. I år har vi for eksempel åpnet en helt rå hotellbar, videreutviklet vår Rooftop Bar og gjør nye, spennende grep i restauranten. Både restauranten, baren og THIEF SPA er svært populære blant naboene våre. Både bedrifter og beboere.- 2015 har så langt vært meget bra. Tross gråværet i sommer skinte sola på alle som driver innen reiseliv i Oslo. Besøket fra internasjonale forretningsreisende fortsetter, samtidig som vi går inn i "prime time" for storbyferier. Vi gleder oss til resten av høsten.- Man skal ikke ha klikket inn på mange nettaviser før man forstår at det knytter seg usikkerhet til utviklingen i norsk økonomi. Samtidig har vi opplevd svekket kronekurs, noe som har en klar positiv effekt. Dette er de eksterne faktorene. Så er det jo slik at det aller meste avhenger av egen innsats og eget produkt. Jeg tror at hoteller med en tydelig profil, egenart og høyt kvalitetsnivå, vil oppleve godt besøk i tiden som kommer. Oslo har gjennomgått en fantastisk forvandling de siste årene, så alt ligger til rette for å ta imot enda flere besøkende i tiden som kommer.
Jarle MoenDere ser ut til å ha lykkes med å sette The Thief "på kartet" også internasjonalt, hva har dere gjort for å få oppmerksomhet hos de målgruppene dere er interessert i?Fete typerHvordan er gjestemiksen hos dere?Har restaurant og barer funnet sin form, har de også mange lokale gjester?Hvordan har 2015 vært så langt?Hvordan bedømmer du utsiktene for Oslos hotellmarked fremover?Les hele artikkelen i HRR nr. 6

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS