Hotell

TUI Blue Bahari Zanzibar

Vil bli verdensledende merkevare på fritidshoteller

TUI Group satser videre på utvidelsen av hotellmerkevaren TUI Blue, og lanserer sin strategi for videre vekst i både Asia og Afrika.

Publisert Sist oppdatert

Selskapet har som mål å vokse fra 96 til 300+ hoteller. Fokus er på utvikling av nye regioner for ekspansjon i Sydøst-Asia, Kina, Afrika og Midtøsten. En viktig driver for den fremtidige vekststrategien er internasjonale partnerskap, der TUI Blue-hoteller drives enten under management-kontrakter, eller av franchisetagere.

- TUI har bred ekspertise innen design, utvikling og vellykket drift av fritidshoteller, samt utvikling av feriedestinasjoner. Våre vekstambisjoner og denne lanseringen er en viktig milepæl på veien mot å bli verdens ledende merkevare innen fritidshoteller, sier Erik Friemuth, administrerende direktør i TUI Hotels & Resorts.

Vekststrategien ble presentert for investorer, så vel som representanter for hotellbransjen, på et hybridarrangement i Dubai mansag. I metropolen ved Persiabukta og Hong Kong vil TUI Blue etablere sitt eget hotellutviklingsteam. TUIs dedikerte team i Asia er i gang, og har allerede signert kontrakter for de første TUI Blue-hotellene i Kina.

Powered by Labrador CMS