Marianne Lund etterfulgte Pål Semb-Johansson som adm. dir. i Nores tidligere i år. Hun kom fra stillingen som daglig leder i Allday Group, der hun har ledet og forvaltet eierskapet av selskapets restauranter. Hun har tidligere vært markedsdirektør i Umoe Restaurants for merkevarene Peppes Pizza, Starbucks og Friday’s med flere og har i tillegg bakgrunn som administrerende direktør for Peppes Pizza.

– Økt bevissthet på kostnadskontroll og smarte innkjøp

En svært god sommersesong for reiselivsbedriftene, fører naturligvis også til større innkjøp av alle slags varer og tjenester som skal til for å gi gjestene en topp opplevelse.

Publisert Sist oppdatert

De fleste reiselivsbedrifter av noen størrelse er medlem av en innkjøpsorganisasjon, Nores er en av de største og har rundt 700 norske og svenske hoteller og restauranter som medlemmer. De driver på non–profit basis, overskuddet tilbakeføres til medlemmene gjennom bonusordningen. Vi har spurt Nores’ administrerende direktør, Marianne Lund, om hvordan de merker utviklingen i reiselivsbransjen.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS