Marianne Lund etterfulgte Pål Semb-Johansson som adm. dir. i Nores tidligere i år. Hun kom fra stillingen som daglig leder i Allday Group, der hun har ledet og forvaltet eierskapet av selskapets restauranter. Hun har tidligere vært markedsdirektør i Umoe Restaurants for merkevarene Peppes Pizza, Starbucks og Friday’s med flere og har i tillegg bakgrunn som administrerende direktør for Peppes Pizza.
Nores
– Økt bevissthet på kostnadskontroll og smarte innkjøp
En svært god sommersesong for reiselivsbedriftene, fører naturligvis også til større innkjøp av alle slags varer og tjenester som skal til for å gi gjestene en topp opplevelse.
De fleste reiselivsbedrifter av noen størrelse er medlem av
en innkjøpsorganisasjon, Nores er en av de største og har rundt 700 norske og
svenske hoteller og restauranter som medlemmer. De driver på non–profit basis,
overskuddet tilbakeføres til medlemmene gjennom bonusordningen. Vi har spurt
Nores’ administrerende direktør, Marianne Lund, om hvordan de merker
utviklingen i reiselivsbransjen.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP
Nylige artikler
100 års jubileum for Grüne Woche i 2026
Oslometeren skal utredes
Thon samler alle sine kjøpesentre
Citybox skal åpne sitt tredje hotell i Bergen
Regjerende Nordisk mester blir Executive Head Chef på Savoy 1918
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Oppdag de største reisetrendene for 2026: Personlige og meningsfulle opplevelser
Nye Radisson-hoteller i Bergen: Unike opplevelser med Magic Norway
Opplev Hobo Oslo: Et unikt lifestyle-hotell i hjertet av byen
RevPAR-utvikling for Oslo-hotellene: En analyse av november 2025