Snart kan du fly halvt stående
I løpet av neste år kan du få billig flybilletter hvis du tar til takke med slike seter
Det er en italiensk produsent som forsøker å selge produktet til lavprisselsapene, skriver Flysmart24.
Disse setene vil øke antall tilgjengelige seter på flyene, og vil kunne selges så rimelig som for ett britisk pund – tett opp mot 14 kroner.
Klart neste år
Nå skal det være flere selskaper som lukter på produktet.
Som flysmart24 har skrevet tidligere har disse setene vært forsøkt lansert på markedet for noen år tilbake, men bare Ryanair reagerte positivt på et produkt med halvt stående passasjerer.
Italienske Aviointeriors lanseer nå versjon Skyrider 2.0-seter, som produsenten mener kan være installert i de første lavprisflyene allerede i 2016.
De europeiske sikerhetsmyndighetene, European Aviation Safety Agency og UK Civil Aviation Authority, har ennå ikke blitt lisensiert for bruk
Produsenten mener at Skyrider 2.0 har bestått alle relevante sikkerhetstester, og kan installeres på utvalgte fly så snart som neste år.
Som å sitte i en hestesal
Setet har en unik «hestesal»-design som plasserer passasjerene i en halvveis stående posisjon, inspirert av ridestillingen til cowboyer.
Dette gjør det mulig å redusere benplassen til 23 tommer, sammenlignet med standard 28 -20 tommet.
Dermed kan flyselskapene med denne konfigurasjonen øke antall passasjerer med opptil 20 prosent per flyvning.
Setene er anbefalt for flyvinger på mellom to og tre timer.
Nylige artikler
Citybox skal åpne sitt tredje hotell i Bergen
Regjerende Nordisk mester blir Executive Head Chef på Savoy 1918
Norge - et kvalitetsbevisst marked for portvin
Classic Norway Hotels kåret til Årets bedrift
Dette blir cruisetrendene neste år
Mest leste artikler
Historisk gjenåpning: Nils Flatmark leder Savoy 1918s kjøkken
Oppdag de største reisetrendene for 2026: Personlige og meningsfulle opplevelser
Nye Radisson-hoteller i Bergen: Unike opplevelser med Magic Norway
Opplev Hobo Oslo: Et unikt lifestyle-hotell i hjertet av byen
RevPAR-utvikling for Oslo-hotellene: En analyse av november 2025