At vilt kommer på annenplass og oppfattes som mer norsk enn lapskaus, fårikål og sodd, overrasker Sofia Fattori, kulinarisk ansvarlig i HelloFresh.

1 av 2 nordmenn mener vi har en unik matkultur

Selv om internasjonale retter har økt i popularitet, mener nordmenn at vi har en unik matkultur, på nivå med den franske, italienske, indiske og japanske.

Publisert

Fisk, vilt og grytebaserte retter fremheves som kjennetegn, og de som bor langs kysten forbinder «norsk mat» i størst grad med fisk.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS