Mat og drikke

Drikkevaretrendene går mot lettere, lysere og mer bobler.

Nordmenn vil ha lettere og lysere drikkevarer

Drikkevaretrendene Vinmonopolet ser for tiden er at folk beveger seg fra rødt og mørkt, til lett og lyst.

Publisert Sist oppdatert

­– Oslo ligger ofte i forkant av resten av Norge når det gjelder drikketrender. I motsetning til i resten av landet, har polene i Oslo-området, fra 2022, solgt mer lett og lyst enn rødt og mørkt. Oslo Vest-polene opplevde dette skiftet allerede i 2018, og polet på Aker Brygge så tidlig som i 2015, fortalte Jens Nordahl, presseansvarlig i Vinmonopolet på et seminar arrangert av Hanen, næringsorganisasjonen for bygdeturisme, gardsmat og innlandsfiske. Nordahls tema var hvordan klimaendringer virker inn på nordmenns drikkevaner?

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS