– Vi har store ambisjoner. Etter å ha fått fotfeste i Norge, er planen å utvide til resten av Europa og USA i 2025, sier Kristoffer Pedersen i Altek AI.

AI forbedrer kundeopplevelsen og effektiviserer daglige oppgaver

Kunstig intelligens (AI eller KI) er på full fart inn i alle deler av næringslivet. Mye tyder på at spesielt hotell- og reisebransjen vil ha stort utbytte av å implementere denne nye og spennende teknologien.

Publisert Sist oppdatert

Altek AI leverer skreddersydde AI-chatbots og assistenter som er tilpasset hotellnæringen. Teknologien integreres med hotellenes eksisterende systemer, blant annet PMS- og restaurant-systemer. Det gjør det mulig for ansatte på hoteller å håndtere alt fra posteringer til reservasjoner av rom og restaurant, gjennom tale eller tekst. Dette betyr at hoteller kan automatisere rutineoppgaver, som ofte er tidkrevende, og la de ansatte fokusere mer på den personlige servicen til gjestene.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS