Annonse
Flytoget overføres til Samferdselsdepartementet
Eierskapet av Flytoget blir fra 1. juli overført fra Nærings- og fiskeridepartementet til Samferdselsdepartementet.
Annonse
– Nå samler vi eierskapet til statens to persontogselskaper Vy og Flytoget på ett sted. Med overføringen av eierskapet til Flytoget legger vi til rette for en mer helhetlig styring av jernbanesektoren og en samlet forvaltning av persontogselskapene som staten eier. Overføringen vil i seg selv ikke føre til endringer for Flytoget, verken for passasjerene eller for selskapet, sier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap).
Både Vy og Flytoget driver sin persontogvirksomhet på Østlandet med utgangspunkt i en direktetildelingsavtale, og regjeringen har vedtatt å stoppe konkurranseutsettingen av persontogtjenester på Østlandet.
Nylige artikler
Stad skipstunnel skal likevel bygges
Cafe Watt snart klar for åpning på Savoy 1918
Røros og Østerdalen nummer 50 i Norge som Bærekraftig reisemål
Norwegian er Europas mest punktlige flyselskap
Det kan bli streikesommer i flytrafikken
Mest leste artikler
Hotellmarkedet i mai: Bergen alene med RevPAR-vekst blant storbyene
4 nye Michelin-stjerner til norske restauranter i Michelin Guide Nordic 2026
Ny riksavtale for hotell og restaurant: Enighet om forskuttering av sykepenger
Scandic etablerer Team Scandic i langrenn og forlenger avtalen med Norges Skiforbund
Toast Group og Palmer Group slår seg sammen: Ny tungvekter i horeca for vin og brennevin