Studien viser en generell positiv holdning til ordene fisk, sjømat og skalldyr. De fem unge voksne på bildet har ikke vært med i undersøkelsen. Fra venstre Sandra Hansen (36), Ruben Johnsen (30), Preben Aakre (26), Øyvind Dypvik (31) og Marie Traasdahl Hansen (29)
Rune Stoltz Bertinussen/Krysspress
Har emosjoner noe å si for forbruket av sjømat blant unge i Norge?
Nofima har på oppdrag fra Nærings- og fiskeridepartementet utarbeidet rapporten «Emosjoner og sjømat – hvilke emosjonelle reaksjoner har unge voksne til sjømat?»
Emosjoner er reaksjoner som både påvirker kroppslig uttrykk og sinnsstemning. Hvor positiv eller negativ oppleves en emosjon? Hvor intenst føles det og hvor aktivert og engasjert kan man bli – for eksempel når det kommer til å velge maten man skal spise?
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP
Nylige artikler
Spisser innsatsen for å trekke de rette gjestene til Norge
Conference-pærer et praktisk og sunt mellommåltid
Norges beste bartender: – Jeg lager alltid akevittcocktails i desember
Fire nye Radisson-hoteller åpnet i Bergen
Saudi-Arabia åpner for alkoholsalg til rike utlendinger
Mest leste artikler
Innovasjon Norge kuttes: Norsk reiseliv mister 100 millioner
Store budsjettkutt truer Innovasjon Norges reiselivssatsing
Oppdag de største reisetrendene for 2026: Personlige og meningsfulle opplevelser
Ekstraordinær vekst for lokalmat i storhusholdning og dagligvare
Strawberry og CapMan forlenger hotellavtaler med store renoveringsplaner