Personer over 50 år, uten hjemmeboende barn, har blitt en stadig viktigere kundegruppe for reiselivsbransjen
Ticket
Seniorer blir stadig et viktigere kundesegment
Det viser Tickets siste Kantar SIFO-undersøkelse. Til tross for stigende priser på reiser og økte levekostnader, utpeker denne gruppen seg som en stabil kundegruppe, noe som påvirker bransjen positivt.
I en tid der mange unge voksne og barnefamilier presses av økte levekostnader, viser undersøkelsen klare forskjeller i reisemønstre koblet til alder og livssituasjon. Ifølge undersøkelsen sier 49 prosent i alderen 18–30 år at økonomien påvirket reisevanene deres. Samtidig har barnefamilier begrensede muligheter for å planlegge reiser utenfor høysesong, da de ofte må reise i skoleferier når både etterspørselen og prisene er høyest.
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd
150,- 575,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd
1875,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd
1,- 145,-
KJØP
Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd
1430,-
KJØP
Nylige artikler
Kristiansand har verdens vakreste museum
De fleste reiselivsbedrifter mener markedet er godt eller tilfredsstillende
Staten bruker 1,2 milliarder kroner i året på Hurtigruten og Havila
Viktig presisering i budsjettforliket
Lanserer SAS Holidays
Mest leste artikler
Opplev verdens beste vingård: Norskeide Vik i Chile
Dramatisk budsjettkutt truer norsk reiseliv og markedsføring
Innovasjon Norge kuttes: Norsk reiseliv mister 100 millioner
Filefjellstuene satser stort med ny hotellsjef Anna Fehrm
Sterk vekst i soliditet og lønnsomhet i norsk overnattingsbransje 2024