Hovedmålgruppen defineres som besøkende – både innen ferie-/fritidsreiser og det påvirkbare forretningsmarkedet - som bidrar til høy verdiskaping gjennom høyt døgnforbruk og lengre opphold på samme destinasjon.

Vi må satse på høyt betalingsvillige og klimabevisste turister

Nasjonalt eksportråd leverte nylig sitt forslag til hvordan norsk reiseliv kan styrkes som eksportnæring.

Eksportsatsingen er en tidsavgrenset satsing frem mot 2030, med tiltak som skal utløse økt konkurransekraft og eksport i reiselivet. Den er utviklet i tett dialog med reiselivsaktører over hele landet. Her er en kort oppsummering av det fyldige forslaget, som er oversendt næringsministeren.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS