Virke skuffet over at internasjonal markedsføring nedprioriteres
– Innovasjon Norge som bransjens motor for internasjonal markedsføring av Norge, får i realiteten mindre midler enn fjoråret, noe Virke er skuffet over, sier bransjeleder reiseliv Geir Vik.
– Den internasjonale konkurranse er knallhard og marginene i bransjen små. Skal vi lykkes med en omstilling av norsk reiseliv, både i en mer bærekraftig retning og innenfor en digital omveltning, er vi avhengig av Innovasjon Norge som en motor. Markedene må påvirkes til å besøke landet vårt gjennom hele året, og vi må utvikle produkt og opplevelser i tråd med det. Da er bevilgning til påvirkning av markedene og omstilling av næringen avgjørende, mener bransjeleder reiseliv hos Virke Geir Vik.
– Virke Reiseliv er skuffet og opplever at statsbudsjettet nedprioriterer reiselivsnæringen i form av at bevilgningene går ned år for år. Dette til tross for uttalelser om satsning. Overføringene til Innovasjon Norge Reiseliv er de samme som i fjor, noe som betyr realnedgang, i og med ikke engang prisveksten er hensyntatt, sier Geir Vik.
Nylige artikler
Færre drikker kaffe, men vi drikker mer
Budsjettkuttet vil få store konsekvenser for Innovasjon Norges reiselivssatsing
Strawberry og CapMan forlenger leiekontrakter og planlegger tre totalrenoveringer
Fyllingsgrad-rekord for Norwegian konsernet i november
Ekstraordinær vekst for lokalmat innen storhusholdning
Mest leste artikler
Opplev verdens beste vingård: Norskeide Vik i Chile
Skatteetaten intensiverer kontroller av serveringssteder i julebordsesongen
Dramatisk budsjettkutt truer norsk reiseliv og markedsføring
Malling kjøper Hotelia: Blir ledende hotellrådgiver i Norden
Innovasjon Norge kuttes: Norsk reiseliv mister 100 millioner