Reiseliv

"årets festival" i samarbeid med reiselivsaktøren up norway

Publisert Sist oppdatert
Under årets ble kåret til . I sterk konkurranse med landets store og små festivaler, har Norges ledende rock og metal festival, med lokasjon på Fredriksten festning i Halden, blitt hedret med den høythengende utmerkelsen av sine arrangørkollegaer.Begrunnelsen er at festivalen har levert et solid produkt siden starten, satset stort med en tydelig identitet og stadig fornyet- og utviklet seg til glede for et voksende publikum.I 2017 hadde festivalen publikum fra hele 31 ulike nasjoner, og tilreisende ”rocketurister” vil i 2018 få tilbud om en enda større opplevelse, i samarbeid med reiselivsaktøren .- Vi vet at Norge sitt potensial som et reisemål for internasjonale metalfans er enormt, men underutviklet. Vi synes det er kjempespennende å kunne tilby Tons of Rock deltakerne en skreddersydd opplevelse av Oslo og omegn i forkant av festivalen. Vi gleder oss til å fortsette samarbeidet med Tons of Rock, og utforske hvordan vi sammen kan tiltrekke flere internasjonale heavy metal-, rocke- og musikkfans til Norge, sier i Up NorwayTons of Rock har bygget festivalen sten for sten siden oppstarten i 2014. Første året hadde festivalen 10.000 besøkende og en omsetning på ca 10 millioner. I dag er besøkstallene doblet til 20.000 publikummere og omsetningen ligger på ca 25 millioner per år. Hotellene i regionen et utsolgt under festivalen. Samme er festivalcampen, som rommer hele 3000 besøkende. Handlegata på festivalen vokser med aktører fra hele landet.- Tons of Rock er jo en tydelig «reason to go», dvs. grunnen til at du reiser til et sted, og er slik jeg kjenner det en unik og hardtslående festival i en av de musikksjangrene der Norge hevder seg internasjonalt. Et kjempespennede samarbeid, sier , Head of Sustainable Tourism & Food Innovasjon Norge.Ringvirkningene for regionen er store, med tanke på alle tjenestene som publikum benytter som overnatting, bespisning, handel og tjenester. Når man også legger til alt festivalen legger igjen regionalt og nasjonalt i tjenestehandel fra transport til overnatting, mat, drikke, strøm, dekor, vakttjenester, profilering og håndverkere for å nevne noe, så er det klart at en aktør som Tons of Rock er viktig for regionen.- Helt fra det første året har det kommet internasjonale tilreisende fra hele verden. Når folk fra mer enn 30 nasjoner kommer til Norge for Tons of Rock, sier det seg selv at potensialet for turistvekst til Norge og våre arrangementer er stort. Norge er en stor metalnasjon ute i verden og som sjangerens største arrangement i Norge, må vi bruke den posisjonen. Vi søker stadig nye partnere i næring og turisme som kan profilere oss og gjøre oss sterkere. Her er Up Norway perfekt, sier , bookingsjef Tons of Rock.https://upnorway.com/tons-of-rock
by:LarmTons of RockÅrets festival 2017Up NorwayTorunn TronsvangStore ringvirkninger av rocketurismeAudun PettersenJarle Kvåle

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS