Cruiseselskap inviterer reisebyråer og -agenter til felles gåtur
Norwegian Cruise Line (NCL) utvider i år kampanjen "Walk for Wellness" til flere land i Europa, inkludert Danmark, Sverige og Norge.
Kampanjen setter fokus på mental helse og trivsel og oppfordrer reiselivsbransjen til en felles gåtur som gjør en forskjell. Målet er å nå 180.000 km. Kampanjen holdes fra 1. til 31. oktober 2024 og har tidligere hatt stor internasjonal suksess.
I løpet av perioden kan reiseselskaper delta i ukentlige utfordringer og konkurrere om spennende premier – blant annet en reise med Norwegian Aqua våren 2025. Påmeldingen er åpen: www.ncl.com/w4w.
NCLs kampanje "Walk for Wellness" er en del av cruiseselskapets mangeårige "Partners First"-filosofi. I tillegg til tradisjonell salgsstøtte, som opplæring og
markedsføringsressurser, ønsker NCL å prioritere partnernes trivsel. Utvidelsen av "Walk for Wellness" i Europa støtter denne visjonen ved å tilby reiseagenter en mulighet til å forbedre sin mentale helse, samtidig som den skaper et fellesskap innen reise- og turistbransjen. Kampanjen har tidligere hatt stor suksess i Australia, New Zealand og på DACH-markedet (Tyskland, Østerrike og Sveits). – Etter den store suksessen med 'Walk for Wellness' i DACH-markedet og andre regioner, er vi svært glade for å kunne utvide dette initiativet til hele det kontinentale Europa og invitere alle våre partnere til å delta i denne unike gåturen. I en hektisk og krevende verden er det viktigere enn noensinne å prioritere mental helse og trivsel for å oppnå et balansert og meningsfullt liv. Vårt mål er å gi våre partnere et verktøy som støtter dem i dette, sier Kevin Bubolz, Vice President & Managing Director Continental Europe, Middle East & Africa hos Norwegian Cruise Line.
Gåturer kan gjøre underverker for mental helse, og fra 1. til 31. oktober 2024 inviterer "Walk for Wellness" reiseagenter fra hele kontinentale Europa til å delta i en felles virtuell gåtur. Reiseagenter som ønsker å fremme mental helse sammen med kollegaer, kan melde seg på nå via www.ncl.com/w4w.
Deltakerne kan følge med på egen fremgang gjennom den brukervennlige MoveSpring-appen, som enkelt synkroniserer med smarttelefoner og wearables som Apple Watch, Fitbit og Garmin. Appen gir deltakerne mulighet til å registrere egne skritt, følge Norwegian Aquas fremgang på et virtuelt kart, kommunisere med andre deltakere, delta i ukentlige utfordringer, og vinne spennende premier. Blant premiene er en plass på Norwegian Aquas jomfrutur, eller et NCL-cruise for to.
Det er ikke bare deltakernes mentale helse som står i fokus for NCL i oktober; "Walk for Wellness" støtter også en viktig sak. For hver milepæl som nås på Norwegian Aquas virtuelle reise, doneres det til GAMIAN-Europe. Dette er en pasientdrevet paneuropeisk organisasjon som arbeider daglig for å representere og forsvare rettighetene og interessene til personer med psykiske lidelser over hele Europa. GAMIAN-Europe spiller en viktig rolle i å fremme kunnskap om mental helse, bekjempe stigmatisering og diskriminering, samt påvirke politikk på både nasjonalt og europeisk nivå. Gjennom sitt arbeid ønsker GAMIAN-Europe å styrke pasientenes stemme og forbedre livskvaliteten for personer med psykiske lidelser.