Reiseliv

Gebr. Heinemann har, gjennom selskapet Norway Travel Retail, salget av duty-free på Oslo Lufthavn og flere andre norske lufthavner.

Duty-free nærmer seg nivået fra før pandemien

Duty-free operatøren Gebr. Heinemann kan oppvise en sterk forbedring i omsetning og resultater for 2022, sammenlignet med 2021.

Publisert Sist oppdatert

­Omsetningen ble 3,8 milliarder euro (NOK 45 milliarder), opp 81 % fra år til år. Dette er bare 79% av omsetningen i 2019, men selskapet er likevel fornøyd, siden 2022 ble sterkt påvirket av krigen i Ukraina og fortsatte reiserestriksjoner i enkelte markeder. Russland og Ukraina var tidligere to av selskapets viktigste markeder.

For å lese denne saken må du være abonnent

Reiseliv1 & Convenience – nye saker på nett hver dag og 7 papirmagasiner i året. Alle abonnement gir tilgang til alle artikler på både reiseliv1.no og convenience.no samt e-utgaven.

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
3 mnd

150,- 575,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett og papir
12 mnd

1875,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
1 mnd

1,- 145,-

KJØP

Reiseliv1 & Convenience
Nett
12 mnd

1430,-

KJØP

Powered by Labrador CMS